آتش سوزی در مراتع پاکدشت مهار شد

به گزارش ناق، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاکدشت گفت: با تلاش عوامل منابع طبیعی و دامداران منطقه، آتش سوزی در 4 هکتار از اراضی مرتعی پاکدشت مهار شد.

آتش سوزی در مراتع پاکدشت مهار شد

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی گلستانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عوامل منابع طبیعی شهرستان پاکدشت با استفاده از منابع محلی، از وقوع آتش سوزی در اراضی مرتعی منطقه موسوم به کولیَک در مرز بین استان های تهران و سمنان در حوزه شهرستان گرمسار مطلع شده و بلافاصله به محل وقوع آتش سوزی اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به وسعت منطقه، صعب العبور بودن جهت دسترسی و سرعت انتقال آتش، امکان حضور خودروهای آتش نشانی در این مکان میسر نبود و عوامل منابع طبیعی پای پیاده به محل آتش سوزی اعزام شده و با دست خالی و با کمک بهره برداران مرتع کولیک و دامداران روستای چنداب نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاکدشت اظهارداشت: خشک بودن علوفه و وزش باد، سرعت انتقال آتش در مراتع را بالا می برد که این امر باعث شد تا وجود تلاش چند ساعته نیروها، حدود 4 هکتار از اراضی مرتعی در آتش بسوزد.

گلستانی افزود: بارش های بسیارمناسب اوایل فصل اراضی مرتعی پاکدشت را مملو از علوفه کرده که یک بی احتیاطی می تواند سبب وقوع آتش سوزی در این اراضی شود.

وی گفت: شهرستان پاکدشت 32 هزار هکتار اراضی مرتعی دارند که همه ساله از اوایل آذرماه عشایر دارای پروانه بهره برداری برای چرای دام وارد مرتع شده و تا اردیبهشت ماه در این اراضی باقی می مانند.

پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1216

به "آتش سوزی در مراتع پاکدشت مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در مراتع پاکدشت مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید