شروع تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس، برگزاری تجمع منجر به محرومیت کاندیداها از حضور در شبکه های استانی می گردد

به گزارش ناق، تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی از امروز شروع شده است که ممنوعیت از حضور نامزدها در شبکه های استانی، مجازات در نظر گرفته شده برای کاندیداهایی است که شیوه نامه ها را رعایت نکنند.

شروع تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس، برگزاری تجمع منجر به محرومیت کاندیداها از حضور در شبکه های استانی می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ ارزان تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای از صبح امروز (پنجشنبه 13 شهریور) شروع شده که شیوع ویروس کرونا، نامزدهای راه یافته به دور دوم را با محدودیت های خاص خود روبرو نموده است.

از همین روست که وزارت کشور، شیوه نامه های بهداشتی را به نامزدها ابلاغ نموده و آن ها مؤظف هستند بر اساس آن، به تبلیغات بپردازند.

مطابق شیوه نامه های ابلاغی، در شعب اخذ رای باید فاصله دو متری رعایت گردد. مجریان برگزاری انتخابات نیز از قبل از برگزاری انتخابات غربالگری می شوند.

همچنین برای اخذ رأی، اولویت با شعبی است که در فضای باز می توانند از مردم رأی اخذ نمایند. شعب از قبل ضدعفونی می شوند و رأی دهندگان باید فواصل را رعایت نموده و از ماسک استفاده نمایند.

ممنوعیت از حضور نامزدها در شبکه های استانی نیز مجازاتی است که برای کاندیداهایی که شیوه نامه ها را رعایت ننمایند در نظر گرفته شده است. یعنی چنانچه کاندیدایی اقدام به برگزاری تجمع کند، حق استفاده از برنامه های تلویزیونی را از دست خواهد داد. معرفی به دستگاه قضایی نیز پیش بینی شده است.

مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز 21 شهریور در شرایطی برگزار می گردد که وزارت کشور پروتکل های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا را به حوزه های انتخابیه ابلاغ نموده است.

11 حوزه ای که دور دوم انتخابات در آن ها برگزار خواهد شد، بدین توضیح است:

1- لنجان 2- بیجار 3- دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره 4- سمیرم 5- کرج، اشتهارد و فردیس 6- اسلام آباد غرب و دالاهو 7- کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان 8- کرمانشاه 9- اهواز، باوی و حمیدیه 10- زنجان و طارم 11- میانه می گردد.

دو نامزدی که در مرحله اول انتخابات بیشترین رای را بدست آورده اما به حد نصاب، یعنی بیست درصد آرا نرسیده اند، در این انتخابات شرکت می نمایند. در این مرحله هر نامزدی که بیشترین رأی را کسب کند، وارد مجلس شورای اسلامی می گردد.

ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 20 شهریورماه نیز خاتمه تبلیغات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 11 معیار رجال سیاسی داوطلب ریاست جمهوری تعیین شدمنبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1148

به "شروع تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس، برگزاری تجمع منجر به محرومیت کاندیداها از حضور در شبکه های استانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس، برگزاری تجمع منجر به محرومیت کاندیداها از حضور در شبکه های استانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید