ادعاهای نادرست یا گمراه کننده رئیس جمهور آمریکا از 13 هزار مورد گذشت

به گزارش ناق، همزمان با فرا رسیدن هزارمین روز از ریاست جمهوری دونالد ترامپ در روز چهارشنبه، تعداد اشتباهات لفظی و سخنان اغراق آمیز بی جا و توجیه ناپذیر وی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

ادعاهای نادرست یا گمراه کننده رئیس جمهور آمریکا از 13 هزار مورد گذشت

به گزارش خبرنگاران، روزنامه واشنگتن پست در مقاله ذیل به بررسی آمار الفاظ نادرست یا گمراه کننده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پرداخته است.

طبق آمار پایگاه فکت چکر، دونالد ترامپ تا روز نهم اکتبر که 993 روز از ریاست جمهوری اش می گذرد، مرتکب 13 هزار و 435 ادعای نادرست یا گمراه کننده شده است. این پایگاه، هر اظهارات مشکوکی که رئیس جمهور ارائه می کند را دنبال، تحلیل و دسته بندی می کند. پس از آخرین به روز رسانی این آمار که 65 روز پیش اجرا شده، ترامپ روزانه 22 ادعا مطرح کرده است.

یکی از دلایل این حجم زیاد از ادعاها، منازعات بر سر مکالمه تلفنی وی با رئیس جمهور اوکراین است. وی در جریان تماس تلفنی که 25 ژوئیه با ولودیمیر زلنسکی برقرار کرده بود از وی خواست تا درخصوص جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا تحقیق کند. این موضوع سبب می شود کنگره آمریکا نیز تحقیقات خود درباره استیضاح ترامپ را رسما آغاز کند.

بیشترین میزان ادعاهای نادرست ترامپ زمانی مطرح شده که وی مرتبا نظر اشتباه خود را مبنی بر نامشخص بودن شکایت افشاگر درخصوص تماس تلفنی مذکور تکرار کرده است. با وجود انتشار متن مکالمه و بسیاری دیگر از جزئیات تایید شده، ترامپ باز هم به تکرار این ادعا تا 29 بار ادامه داده است.

ادعای نادرست دیگر ترامپ این بود که جو بایدن یک دادستان اوکراینی را وادار به استعفا کرده زیرا در حال انجام تحقیقات درخصوص پسرش هانتر بایدن بوده است.

حدود یک پنجم از این ادعاهای نادرست، مربوط به امور مهاجرت بوده است؛ این آمار پس از تعطیلی دولت درخصوص تامین بودجه ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک افزایش یافته است.

پرتکرارترین ادعای نادرست ترامپ، در همین باره است: این دیوار مرزی در حال احداث است. به دنبال ممانعت کنگره از تصویب بودجه دیوار بتنی، وی تلاش کرد دیواری متشکل از تیرک های [آهنی] را جایگزین آن کند.

ادعاهای نادرست یا گمراه کننده ترامپ درخصوص مسائل تجاری، اقتصاد و موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 نیز هر کدام حدود 10 درصد از کلیت ادعاهای نادرست او را شامل می شوند.

ترامپ، برای 204 بار به طور اشتباه مدعی شده که اقتصاد آمریکا امروز در تاریخ بهترین است. وی این ادعا را اولین بار در ژوئن 2018 مطرح نمود و بعدها بیشتر از آن استفاده نمود. رئیس جمهور قطعا می تواند درخصوص وضعیت اقتصاد اغراق کند، اما مشکل زمانی است که این موضوع را تاریخی عنوان کند. به چندین دلیل مختلف، اقتصاد امروز آمریکا به خوبی دوران دوایت آیزنهاور، لیندون بی. جانسون یا بیل کلینتون -یا یولیسیز سایمن گرانت نبوده است. علاوه بر این موضوع، جنگ تجاری ترامپ نیز در حال اعمال تاثیر بر اقتصاد آمریکاست و بخش صنعت، در رکود واضحی فرو رفته است.

ترامپ در 171 موقعیت مختلف، مدعی شده که آمریکا در کسری تراز تجاری پولش را از دست داده است. این، منعکس کننده عدم درک درست از اقتصاد است؛ کشورها در تراز تجاری، پولی از دست نمی دهند. کاهش این تراز به این معناست که مردم یک کشور، نسبت به مردم کشور طرف مقابل، کالاهای بیشتری از آن کشور می خرند. ترازهای تجاری از عوامل اقتصاد کلان مانند ارزش واحد پول، رشد اقتصادی و نرخ های سرمایه گذاری و ذخایر تاثیر می پذیرند.

رئیس جمهور آمریکا، 171 بار به اشتباه ادعا کرده که بیشترین کاهش اقتصادیات در تاریخ را موجب شده است که حتی از رونالد ریگان نیز بالاتر زده است. کاهش اقتصادیات در زمان ریاست جمهوری ریگان، به 2.9 درصد از تولید ناخالص داخلی رسیده بود؛ در حالیکه این عدد درخصوص ترامپ، معادل 0.9 درصد از تولید ناخالص داخلی بوده و این آمار، هشتمین رتبه را در 100 سال اخیر آمریکا دارد.

طبق گزارشات پایگاه فکت چکر، ترامپ در 350 مورد، یک ادعای ثابت را برای دست کم 3 بار به اشکال مختلف تکرار کرده است. با اینکه اظهارات بی اساس ترامپ روز به روز افزایش یافته، شواهدی وجود دارد که نشان از ناکامی رویکرد وی دارد.

طبق یکی از نظرسنجی های واشنگتن پست که در ماه دسامبر منتشر شد، از هر 10 آمریکایی تنها کمتر از سه تن به اظهارات نادرست و متداول ترامپ باور دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 485

به "ادعاهای نادرست یا گمراه کننده رئیس جمهور آمریکا از 13 هزار مورد گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعاهای نادرست یا گمراه کننده رئیس جمهور آمریکا از 13 هزار مورد گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید