اذعان مرکل به احتمال شکست مذاکرات اروپایی

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، در شروع سومین روز از مذاکرات کشورهای اروپایی برای تدوین برنامه ای برای نجات اقتصاد کشورهای این قاره، از احتمال به نتیجه رسیدن گفتگوها اطلاع داد.

اذعان مرکل به احتمال شکست مذاکرات اروپایی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

صدر اعظم آلمان در این رابطه گفت: اراده خوب زیادی برای به نتیجه رسیدن مباحث وجود دارد اما به طور همزمان مسائل زیادی نیز وجود دارد. من تمام کوشش خود را به کار می گیرم اما ممکن است این گفتگوها نتیجه ای در بر نداشته باشد.

مرکل امروز یکشنبه و در شروع روز سوم نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این روز را روزی سرنوشت ساز برای اروپا توصیف و اعلام نمود که مواضع سران اتحادیه اروپا در خصوص رقم کلی یاری مالی بسیار متفاوت است و به همین دلیل نمی توان با قطعیت از امکان یافتن راه حلی برای حصول توافق سخن گفت.

هلند به همراه اتریش، دانمارک، سوئد و فنلاند حامی تصویب بسته کوچک تری از یاری مالی به اقتصادهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا هستند ولی آلمان و فرانسه به عنوان قدرت های اصلی اتحادیه اروپا بر تصویب محرک مالی 750 میلیارد یورویی تاکید دارند.

با افزایش دامنه اختلاف میان سران اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به نشانه اعتراض جلسه عصر شنبه را ترک کردند.

با این حال نشست سران، امروز یکشنبه با پیشنهاد جدید شارل میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا برگزار می گردد.

نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل از روز آدینه و با هدف تصویب بودجه بی سابقه 1.85 تریلیون یورویی (2.1 تریلیون دلاری) اتحادیه اروپا و برنامه احیای مالی شروع به کار نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1077

به "اذعان مرکل به احتمال شکست مذاکرات اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان مرکل به احتمال شکست مذاکرات اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید