بازنشستگان تامین اجتماعی تا امشب یک میلیون و 200 هزار تومان دریافت می نمایند خبرنگاران

به گزارش ناق، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از شروع پرداخت علی الحساب مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان اطلاع داد و گفت که تا امشب(پنج شنبه، 28 اسفند) مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به صورت علی الحساب به حساب این افراد واریز می گردد.

بازنشستگان تامین اجتماعی تا امشب یک میلیون و 200 هزار تومان دریافت می نمایند خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مصطفی سالاری در نشست خبری امروز در مورد اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: قرار بود در اسفندماه مبلغی به صورت علی الحساب برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان پرداخت گردد و به لحاظ اینکه هنوز 6 هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه به دست ما نرسیده، به همین دلیل دیروز مقرر شد از منابع دیگر، علی الحساب اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت گردد.

وی گفت: زمانی که 6 هزار میلیارد تومان به ما اختصاص یافت، آن را جایگزین منابع اعتباری فعلی که هزینه شده است، می کنیم.

سالاری توضیح داد: پرداخت علی الحساب مرحله دوم متناسب سازی از صبح امروز شروع شده و تا این لحظه بیش از یک چهارم جمعیت بازنشستگان تحت پوشش سازمان یک میلیون و 200 هزار تومان را دریافت نموده اند و مابقی بازنشستگان نیز تا انتها امشب این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: فرمول نهایی شده برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی نهایتاً در 10 روز اول فروردین ماه با یاری نمایندگان بازنشستگان و کانون عالی بازنشستگان تدوین و اگر احتیاج به اصلاح بود آن را اصلاح خواهیم کرد.

وی گفت: قصد داریم در فیش حقوق فروردین ماه بازنشستگان هم افزایش حقوق و هم متناسب سازی لحاظ گردد و دیگر مبلغی به صورت علی الحساب نباشد.

سالاری توضیح داد: اصلاحات احتاقتصادی اعمال و مبلغ نهایی در احکام بازنشستگان دیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم متناسب سازی اقدام ارزشمندی بود که با یاری دولت و وزیر محقق شد، گفت: در مورد نحوه تأمین منابع مرحله دوم متناسب سازی نیز در قانون بودجه اعتباری پیش بینی شده که یک تا دو ماه زمان می برد که برای آن ها مصوبه بگیریم، چرا که منابع اقتصادی باید از محل واگذاری سهام شرکت های دولتی تأمین گردد.

به گفته سالاری، پرداخت منظم با احکام جدید که شامل متناسب سازی و افزایش حقوق هاست، در فروردین اعمال می گردد و شروع پرداخت ها نیز از 19 فروردین خواهد بود.

وی تأکید کرد: بازنشستگان مشاغل سخت نیز همانند سایر بازنشستگان علی الحساب مرحله دوم همسان سازی را دریافت خواهند کرد.

سالاری در مورد افزایش حقوق ها نیز گفت: باید در این خصوص با کانون عالی بازنشستگان و نمایندگان آن ها جلساتی برگزار کنیم و هنوز میزان دقیق آن تعیین نیست، اما قطعاً افزایش حقوق بازنشستگان حداقل بگیر بیش از 39 درصد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1521

به "بازنشستگان تامین اجتماعی تا امشب یک میلیون و 200 هزار تومان دریافت می نمایند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنشستگان تامین اجتماعی تا امشب یک میلیون و 200 هزار تومان دریافت می نمایند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید