برنده جایزه نوبل اقتصاد: سیاست های تجاری ترامپ خطرناک است

به گزارش ناق، یک اقتصاددان معروف آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد با توجه به سیاست های ترامپ چشم اندازه اقتصاد آمریکا را تیره ارزیابی نموده و رکود را نزدیک دانست.

برنده جایزه نوبل اقتصاد: سیاست های تجاری ترامپ خطرناک است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، رابرت شیلر، برنده جایزه نوبل اقتصاد چشم اندازه اقتصاد آمریکا را با دیده تردید نگریسته و تاکید نمود که رکود خواهد آمد و من در این باره نسبتا اطمینان دارم.

وی در تبادل نظریی با روزنامه هندلزبلات آلمان توضیح داد که دلایل این مسئله بخصوص سیاست های تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است. ترس از تشدید این مسئله و مناقشات موجود در حال حاضر کل برنامه های تجاری شرکت ها در سراسر جهان را نابود می نماید. این مسئله می تواند سریعا منجر به یک رکود نه تنها در ایالات متحده آمریکا گردد.

شیلر در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد که ضعف قریب الوقوع اقتصاد آمریکا بر بازارهای مالی تاثیرگذار نخواهد بود.هر سه کلاس اصلی دارایی ها، سهام، اوراق بهادار و املاک و مستغلات در اوج و یا نزدیک آن هستند. بخصوص بازار سهام ایالات متحده بیش از حد بالا رفته است.

این اقتصاد دان برجسته آمریکایی تا به حال پیش بینی های برجسته ای را از جمله در سال 2007 و درباره ایجاد بحران مالی جهانی داشته است.

رابرت شیلر همراه دو اقتصاددان آمریکایی دیگر در سال 2013 برنده جایزه نوبل اقتصاد شدند.

شیلر در بخش دیگری از سخنانش انتقاد شدیدی به سیاست خارجی ترامپ وارد نموده و گفت: این رئیس جمهور آنجاست تا شهرت و اعتبار ایالات متحده را نابود کند. این در حالی است که ساختن این اعتبار و شهرت حدود نیم قرن طول کشیده است. فرمی ازاستبداد و غیر قابل پیش بینی بودن در دولت آمریکا وجود دارد که با توجه به ارتباط بین آمریکا و اقتصاد جهانی بر کل جهان تاثیر می گذارد.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر سیاست مالی ترامپ را خطرناک ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 602

به "برنده جایزه نوبل اقتصاد: سیاست های تجاری ترامپ خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده جایزه نوبل اقتصاد: سیاست های تجاری ترامپ خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید