تأکید وزیر دفاع بر تقویت همکاری های نظامی و دفاعی بین ایران و عمان

به گزارش ناق، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر تقویت همکاری های نظامی و دفاعی بین ایران و عمان تأکید کرد.

تأکید وزیر دفاع بر تقویت همکاری های نظامی و دفاعی بین ایران و عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه دفاعی خبرنگاران، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار سرتیپ ستاد البلوشی معاون ستادکل نیروهای مسلح سلطنت عمان و هیئت نظامی ـ دفاعی همراه، کشور عمان را یکی از بهترین همسایگان جمهوری اسلامی ایران در منطقه دانست و گفت: روابط دو کشور و دو ملت ایران و عمان در سایه پیوندها و اشتراکات دینی، تاریخی، حسن همجواری و اراده سیاسی رهبران دو کشور در طول چند دهه گذشته، در تمامی ابعاد ممتاز و حسنه بوده است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری چهاردهمین کمیته مشترک نظامی دو کشور، اضافه نمود: این نشست ها و تعاملات عامل مهمی در تحکیم ثبات و امنیت منطقه به شمار می رود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاری جمهوری اسلامی ایران با سلطنت عمان را نمونه و الگوی موفقی از روابط دوجانبه دانست و توضیح داد: این روابط می تواند الگویی برای روابط سایر کشورهای منطقه باشد.

امیر حاتمی با بیان اینکه اعتقاد داریم گفت وگو و همکاری جمعی کشورهای منطقه می تواند زمینه های صلح و اعتماد متقابل را فراهم آورد، تأکید کرد: پیغام ما به منطقه، پیغام صلح و دوستی است و همیشه آمادگی خودمان را جهت ایجاد فضای مثبت و سازنده و توأم با اطمینان و اعتماد اعلام نموده ایم.

همچنین سرتیپ ستاد البلوشی معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح سلطنت عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط تاریخی ایران و عمان بسیار مستحکم و پایدار است، گفت: سلطنت عمان بر توسعه دو جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی قائل است.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح سلطنت عمان همچنین بر استمرار و توسعه همکاری های دو کشور ایران و عمان در چارچوب کمیسیون مشترک نظامی و دوستی تأکید کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 494

به "تأکید وزیر دفاع بر تقویت همکاری های نظامی و دفاعی بین ایران و عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید وزیر دفاع بر تقویت همکاری های نظامی و دفاعی بین ایران و عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید