تا انتها مسابقات لیگ برتر 4000 تست کرونا نیاز است

به گزارش ناق، سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی از نیاز به 4000 تست کرونا تا سرانجام فصل جاری مسابقات لیگ برتر خبر داد.

تا انتها مسابقات لیگ برتر 4000 تست کرونا نیاز است

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، رضا سعیدی در گفت و گو با رادیو ورزش در مورد اینکه آیا تست هایی که باشگاه ها انجام می دهند مورد تایید فدراسیون -پزشکی ورزشی واقع شده است، گفت: تست هایی که انجام می شود، توسط آزمایشگاه هایی است که تست PCR انجام می دهند که قبلا تاییدیه را از وزارت بهداشت گرفته اند. منتها در جلسه روز گذشته قرار شد که ما دو یا سه آزمایشگاه که دقت بالاتری دارند را مشخص کنیم. چون میزان دقت ممکن است متفاوت باشد، نه اینکه کلا منتفی شود و البته نحوه نمونه گیری نیز در میزان دقت تست تاثیر گذار است.

وی در مورد دقت کیت ها عنوان کرد: کیت ها بزندهای متفاوتی دارند که تاییدیه دنیای و وزارت بهداشت خودمان را دارند. منتها دقت کیت هم ممکن است متفاوت باشد. خود PCR در بهترین حالت ممکن است بین سی یا چهل درصد منفی کاذب بدهد و این مسئله ای است که کل دنیا دارد. باید راهکاری پیدا کنیم که بهترین و یکسان ترین نتیجه را به دست بیاوریم.

سعیدی د، در مورد اینکه آیا درصد منفی کیت ها مشکل ایجاد نمی کند، گفت: جمیع جوانب پزشک را به این نتیجه می رساند که فرد احتمال ابتلا به کووید 19 را دارد. یکی از مسائل علایم است، دوم شرح حال، سوم تست PCR و در درجه بعد اگر لازم شد تست سرولوژی است. در هیچ کجای دنیا هم صرفا به دلیل PCR چنین چیزی را قضاوت نمی کنند و واقعا اینطور نیست.

وی در مورد اینکه تست ها گران هستند و به نظر می رسد یکی از دلایلی باشگاه ها که می گویند مسابقات تعطیل شود همین مساله است، گفت: این درست است. برآوردی که کردیم، فقط در لیگ برتر تا انتهای مسابقات چهار هزار تست لازم است. دیروز در جلسه قرار شد با وزارت بهداشت رایزنی کنیم تا باشگاه ها از تعرفه دولتی استفاده کنند. با سه آزمایشگاه هم قصد داریم رایزنی کنیم که تا حد ممکن تخفیف بگیریم و هزینه را پایین بیاوریم.

سعیدی شرح داد: می دانم که بعضی از تیم ها با مراکز بهداشت رایزنی کردند و به صورت رایگان این تست را انجام دادند. اگر بتوان چنین کاری هم کرد، خیلی عالی می شود.

سخنگوی فدراسیون پزشکی-ورزشی در مورد اینکه آیا در جلسات صحبتی از تعطیلی مسابقات و لغو لیگ بوده، گفت: کرونا یک معضل تک بعدی نیست که فقط مسائل بهداشتی داشته باشد. ضلع دیگر آن مسائل اقتصادی است که فوتبال هم جزوی از آن است. بحث بعدی مسائل روحی و نشاط جامعه است. این مثلث باید به شکل کامل حل شود. هنوز هیچ بحثی در مورد لغو کامل مسابقات و لیگ برتر نشده و تمام سعیمان را می کنیم؛ تا آنجا که بشود با سلامت کامل مسابقات را برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 990

به "تا انتها مسابقات لیگ برتر 4000 تست کرونا نیاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا انتها مسابقات لیگ برتر 4000 تست کرونا نیاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید