تظاهرات مردم الجزایر ضد رئیس جمهور مصر

به گزارش ناق، مردم الجزایر در هجدهمین هفته از اعتراضات عمومی خود شعارهایی ضد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر سر دادند.

تظاهرات مردم الجزایر ضد رئیس جمهور مصر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری عربی 21 ، هزاران نفر از مردم الجزایر در هجدهمین آدینه از روز تظاهرات ها و جنبش ضد عبدالفتاح السیسی رئیس انقلاب مصر شعار هایی مبنی بر محکوم کردن وی، سیاست ها و رژیم سرکوبگرانه اش سر دادند.

تظاهرات نمایندگان، یک صدا در وسط پایتخت شعار لااله الاالله محمد رسول الله و السیسی دشمن خدا سر داده و عکس محمد مرسی را در خلال تظاهراتشان در این هفته بالا بردند.

افکار عمومی الجزیره و طبقه سیاسی و رسانه های این کشور هم مانند سایر کشورهای عربی خبر مرگ محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر را به عنوان یک شوک بزرگ دریافت کردند. رسانه های این کشور در ساعات اولیه پس از اعلام این خبر، اتفاقات و درگیری های تظاهرات نمایندگان را در الجزایر پوشش دادند.

سایت های شبکه های اجتماعی الجزایر به خبر مرگ مرموز محمد مرسی و مسیری که وی به عنوان اولین رئیس جمهور غیر نظامی مصر در سالهای آخر عمرش در زندان و با شرایط دردناک سپری کرد واکنش هایی پر از خشم نشان دادند.

اینکه مقامات منتخب کنونی الجزایر پس از رفتن بوتفلیقه، واکنش رسمی به مرگ محمد مرسی نداشته اند برای ناظران جای تعجب ندارد؛چرا که نظام بوتفلیقه یکی از مهم ترین هواداران رژیم کودتای مصر بود. واکنش های خیابانی الجزایر نیز عموما از سمت مردم و بخشی از طبقه سیاسی این کشور بود.

تظاهرات در الجزایر در هجدهمین آدینه از روز تظاهرات ضد السیسی، برای تأکید بر درخواست های جنبش مردمی بود که بیش از سه ماه طول می کشد و مهم ترین آنها دلایل و رموز کنار رفتن بوتفلیقه از قدرت است.

بر اساس گزارش روزنامه الخبر، نیروهای امنیتی الجزایر مانند همه آدینه ها سراسر پایتخت را محاصره نموده و موجب سخت شدن عبور و مرور در ورودی های شهر شدند.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق الجزایر ماه مه بعد از 20 سال حکومت و در پی فشارهای ارتش و بعد از هفته ها اعتراضات مردمی که خواهان تغییر بودند استعفا کرد.

الجزایری ها اصرار دارند که نهادها و شخصیت های دوره بوتفلیقه اداره مرحله انتقالی را به دست نگیرند و برای تأکید بر این خواسته خود هر هفته آدینه تظاهرات می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 240

به "تظاهرات مردم الجزایر ضد رئیس جمهور مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مردم الجزایر ضد رئیس جمهور مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید