تظاهرات معترضان مجارستانی علیه مخالفت دولت با پرداخت غرامت به یک اقلیت قومی

به گزارش ناق، هزاران معترض در مجارستان از جمله خانواده های قومیت مشهور به روما (یک اقلیت قومی هندی تبار) به همراه گروه های مدنی به سمت مجلس این کشور راهپیمایی نموده تا به تصمیم دولت در خودداری از پرداخت غرامت به یک گروه از بچه ها این قومیت که به شکل غیرقانونی در یک مدرسه مورد تبعیض نژادی قرار گرفته و جدا نگهداری شدند، اعتراض نمایند.

تظاهرات معترضان مجارستانی علیه مخالفت دولت با پرداخت غرامت به یک اقلیت قومی

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان، نخست وزیر ملی گرای مجارستان اخیرا خاطرنشان کرد دولتش از فرمان دادگاه برای پرداخت غرامت به این بچه ها قومیت روما واقع در روستای گیونگیوسپاتا سرپیچی نموده و به جایش به آنها آموزش ارائه می دهد.

یک دادگاه رده پایین در مجارستان در حکمی برای شکایتی که رسیدگی به آن تقریبا یک دهه طول کشید به دولت دستور داد این غرامت را پرداخت کند، هر چند که هنوز دادگاه عالی باید حکم نهایی را درباره این شکایت صادر کند.

سازمان دهنده های این اعتراضات در فیسبوک نوشتند: مداخله دولت درمساله پرداخت غرامت به خانواده های این روستا غیرقانونی و ناقض حاکمیت قانون و استقلال دادگاه هاست.

معترضان بنرهایی به دست داشتند که رویشان نوشته شده بود: هیچ کس فراتر از قانون نیست و آینده نمیتواند بر مبنای نفرت ساخته گردد.

اوربان گفت: حکم دادگاه با استناد به مساله تفکیک باعث تحریک آراء عمومی به سبب اعطای مبالغ زیادی پول به بعضی ساکنان قومیت روما می گردد.

حزب اوربان نیز گفته، بعضی افراد وابسته به جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی-مجارستانی که به قومیت روما یاری نموده اند، این شکایت را مطرح نموده اند.

در همین حال صدها روانشناس مجارستانی با امضای طوماری گفتند، این تصمیم دولت مجارستان باعث تحریک نفرت بین افراد اقلیت روما و دیگر مردم می گردد. اقلیت روما 5-7 درصد از جمعیت مجارستان را تشکیل میدهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 773

به "تظاهرات معترضان مجارستانی علیه مخالفت دولت با پرداخت غرامت به یک اقلیت قومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات معترضان مجارستانی علیه مخالفت دولت با پرداخت غرامت به یک اقلیت قومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید