تهدید سعودی ها علیه کانادا به سبک 11 سپتامبر

به گزارش ناق، خبرگزاری فارس: پایگاه خبری بیزینس اینسایدر در گزارشی به واکنشها و بازتاب اقدام یک سایت وابسته به حکومت عربستان علیه کانادا پرداخت.

تهدید سعودی ها علیه کانادا به سبک 11 سپتامبر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

در این گزارش آمده است، حساب توئیتری یک سایت دولتی عربستان به نام اینفوگرافیک عربستان سعودی(infographic+ksa) که اکانت آن در توئیتر تایید شده نیز است روز دوشنبه در توئیت خود یک طرح گرافیکی منتشر نموده است که در آن یک هواپیمای خطوط هوایی کانادا در راستا اصابت به آسمانخراش تورنتو است.

طرحی که یادآور خواث تلخ 11 سپتامبر و حمله به برجهای دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک است و روی آن جملاتی نیز به صورت کنایه آمیز درباره دخالتهای کانادا نیز نوشته شده است.

این اقدام تحت تاثیر تصمیمات تند دولت ریاض علیه عربستان در واکنش به انتقاد وزیر خارجه کانادا از وضعیت حقوق بشر در این کشور صورت گرفته است.

موضوع به این برمی شود که کانادا در بیانیه ای از دستگیری فعالان مدنی در عربستان ابراز نگرانی نموده و خواهان آزادی آنها شده بود.

عربستان صبح روز دوشنبه به دلیل آنچه دخالت کانادا در امور داخلی خود خواند سفیر خود را از اُتاوا فراخواند و ضمن عنصر نامطلوب خواندن سفیر کانادا در ریاض به وی 24 ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند.

عربستان، بیانیه کانادا را دخالت آشکار در امور داخلی خودش توصیف نموده و گفته در صورتی که کانادا در آینده در امور داخلی عربستان دخالت کند به معنای آن است که به ریاض اجازه داده در امور داخلی آن کشور دخالت کند.

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر در ادامه گزارش خود به این موضوع اشاره می نماید که طبق گزارشهای رسمی، 19 نفر از هواپیما رباها در جریان حملات 11 سپتامبر تبعه سعودی بودند.

این گزارش در ادامه میگوید که این توئیت تهدید آمیز حذف شده است و یک توئیت دیگر بدون مشابه سازی با حملات11 سپتامبر منتشر شده است.

اما در حال حاضر جستجوی نام کاربری این سایت در شبکه توئیتر نشان میدهد که عوامل این سایت تصمیم گرفته اند کل حساب خود را از توئیتر حذف نمایند. با این حال کاربران کانادایی و غربی از پست قبلی آن اسکرین شات گرفته و عکس توئیت در حال چرخش در شبکه های اجتماعی است.

منبع: برترین ها
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 515

به "تهدید سعودی ها علیه کانادا به سبک 11 سپتامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید سعودی ها علیه کانادا به سبک 11 سپتامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید