جنبش همبستگی روستاییان کردستان علیه اپیدمی کرونا فراگیر شد

به گزارش ناق، خبرنگاران/کردستان در پی شیوع ویروس کرونا در شهرهای کردستان و روستاهای آن، روستاییان با درک شرایط بحرانی و عواقب شیوع بیماری احساس خطر نموده و در صدد قرنطینه کردن روستاها و محل زندگی خود برآمدند و در این راستا از هرگونه ورود و خروج دیگران به محیط زندگی خود ممانعت نموده اند.

جنبش همبستگی روستاییان کردستان علیه اپیدمی کرونا فراگیر شد

این اقدام در راستای پیشگیری از ویروس کرونا، در ابتدا به صورت کم و بیش در بعضی از روستاهای کردستان صورت گرفت اما امروزه با جهش سریع ویروس کووید 19 به یک جنبش فراگیر در استان کردستان تبدیل شده و کس را یارای ورود و خروج به هیچ روستایی نیست.

در شهر سنندج مردم روستای توریستپذیر دولاب سنندج با انتشار تصاویری از ضدعفونی کردن خانقاه مشهور روستا اعلام کردند: با شیوع ویروس کرونا و خطر سرایت سریع ویروس در تجمعات و اماکن مسقف با همکاری مشایخ و دراویش کردستان از تمامی زائرین عزیز خواستاریم تا بهبودی کامل اوضاع از مراجعه و حضور در روستای دولاب خودداری نمایند.

روستای باینچوب نیز به صورت خودجوش قرنطینه شد و اهالی روستا نیز شیوع این ویروس خطرناک را جدی تر از قبل گرفته و علاوه بر ضدعفونی کوچه پس کوچه های روستا، مانع از هرگونه ورود و خروجی به روستا شده و حتی مانع از حضوریافتن مردم در آرامستان های روستا شده اند.

به گفته یکی از شهروندان ساکن روستای آغاجری از توابع دیواندره، روستای آغاجری نیز به منظور پیشگیری از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا به طور خودجوش اقدام به قرنطینه کردن روستا و مانع از هرگونه ورود و خروج به داخل روستا شده اند.

آن سوتر، شورا و دهیار روستای نزار، پس از آنکه کوچه ها و معابر ده را ضدعفونی کردند، جهت پاک کردن آلودگی احتمالی خودروهای عمومی به ویروس کرونا آن ها را نیز ضدعفونی کردند.

در شهر سقز طی دستوری اداری کلیه روستاهای شهر سقز قرنطینه شد و فرماندار، بخشداران و دهیاران را موظف نموده که علاوه بر قرنطینه کردن روستاها، معابر روستاها به طور مستمر و روزانه ضدعفونی گردد.

کمی آن سوتر اهالی روستای قشلاق سقز با دو خودرو جاده روستا را در گلوگاه بسته و مانع از ورود ماشین ها به آن جا می شوند.

در روستای باشماق سقز نیز تمهیداتی برای مقابله با ویروس کرونا اجرا شده است که به همین دلیل به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا علاوه بر ضدعفونی معابر و کوچه های داخل روستا، اقدام به بستن جاده روستا در گلوگاه شده و مانع از عبور و مرور مردم به آنجا شده اند.

به منظور مقابله با کرونا، روستای نوین از توابع اورامان نیز ضدعفونی و گندزدایی شد، همچنین بهورز خانه بهداشت روستای نوین با ارسال عکس هایی از ضدعفونی روستا خبرداد و گفت: به پیشنهاد خانه بهداشت و با یاری اهالی روستا تب سنج دیجیتالی فراهم نموده ایم و از طریق آن مسافرانی که به روستا وارد می شوند کنترل می شوند.

در شهرستان کامیاران نیز پلنگان که یکی از روستاهای توریست پذیر و نامی این روزهای کردستان است. بهورز و رییس شورا روستا در ورودی روستا با در دست داشتن تراکت هایی مانع از ورود مردم به روستا می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 835

به "جنبش همبستگی روستاییان کردستان علیه اپیدمی کرونا فراگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنبش همبستگی روستاییان کردستان علیه اپیدمی کرونا فراگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید