حریرچی: کرمانشاه دومین استان کشور از نظر شیوع کروناست

به گزارش ناق، معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت: استان کرمانشاه در حال حاضر دومین استان کشور از نظر فرایند شیوع بیماری و افزایش میزان بستری بیماران مبتلا به کووید 19 است و بایستی اقدامات جدیدی صورت گیرد.

حریرچی: کرمانشاه دومین استان کشور از نظر شیوع کروناست

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بیست و چهارمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی با حضور دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید.

در این نشست دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در حال حاضر دومین استان کشور از نظر فرایند شیوع بیماری و افزایش میزان بستری بیماران مبتلا به کووید 19 است و بایستی اقدامات جدیدی صورت گیرد که خوشبختانه برنامه ها و اقدامات صحیحی در این راستا توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی اجرا شده جهت افزایش تعداد تخت های بستری در هفته های آینده مشکل خاصی در مورد تامین امکانات درمانی در استان کرمانشاه وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بایستی جهت عادی سازی شرایط درمانی مراکز بیمارستانی در راستای ارائه خدمات درمانی به بیماران که بدلیل بیماری های مختلف دچار مشکل شده اند، اقدامات لازم صورت گیرد.

حریرچی عنوان داشت: بنابراین در این راستا پیشنهاد می کنم با توجه به ضرورت ادامه فرایند درمانی این نوع بیماران کمیته ای جهت مدیریت و بازگشایی مجدد بخش های غیر کرونایی و ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به بیماران مختلف تشکیل شده و پروتکل های لازم پیش بینی گردد.

دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای مقابله با کرونا ویروس اندیشیده شده، عنوان داشت: با توجه به افزایش شیوع بیماری در ایام اخیر پیش بینی لازم جهت افزایش 100 تخت در هفته را انجام داده و اقدامات اجرایی لازم اجرا شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین آمار ابتلا در استان بعد از تعطیلات عید فطر بوده که بدلیل انجام مسافرت های و مراسمات ویژه اهل تسنن به مناسبت این روز و همچنین عدم توجه به پروتکل های بهداشتی و سیاستگذاری های اجتماعی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: قبل از شیوع بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) 17 تا 20 درصد از بیماران اجرایی از استان های اطراف بوده که این موضوع پس از شیوع بیماری کرونا عملا به صفر رسیده است که این امر باعث کاهش میزان مراجعات در اثر ترس مردم از ابتلا در بیمارستان بوده است.

ابتلای دستیاران تخصصی و متخصصین و کادر درمانی به کرونا در استان در بسیاری از رشته ها باعث کاهش توان ارائه خدمات درمانی به بیماران شده است.

در ادامه این نشست، دکتر روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، اظهار کرد: پیش بینی اجرا شده در ابتدای فرآیند برای هزار تخت بستری بوده که در فاز های مختلف راه اندازی شده است و خوشبختانه تا به امروز مشکل و کمبودی در تخت بستری برای بیماران کرونایی نداریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 130 تخت خالی در مراکز کرونایی داشته و پیش بینی های لازم جهت افزایش این تعداد نیز اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1022

به "حریرچی: کرمانشاه دومین استان کشور از نظر شیوع کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریرچی: کرمانشاه دومین استان کشور از نظر شیوع کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید