خبرنگاران آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددهای درون شهری خرم آباد

به گزارش ناق، خرم آباد - خبرنگاران - بارش های مستمر پاییزی که از بامداد امروز یکشنبه دربسیاری از مناطق لرستان شروع شده است در خرم آباد موجب آبگرفتگی معابر این شهر و اختلال در تردد خودروها شد.

خبرنگاران آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددهای درون شهری خرم آباد

به گزارش خبرنگاران شدت بارش ها و نبود سیستم های زهکشی و کانال های زیرزمینی استاندارد برای جمع آوری و دفع آب های زیرزمینی هر ساله هنگام بارندگی مسائل عدیده ای برای مردم خرم آباد به وجود می آورد.

از بامداد امروز تا به امروز بارندگی های مستمر موجب افزایش چشمگیر آب های سطحی در شهر شده و خیابان و میدان های اصلی از جمله علوی ، 30 متری شهید پژوهنده، انقلاب، خیابان امام و مطهری را درگیر نموده که کانال های عبور آب در اطراف خیابان نیز به دلیل حجم بالای بارندگی و البته زباله، مسدود شده اند و آب در حال بازگشت به معابر است.

منطقه گلدشت در جنوب خرم آباد نیز همچنان شرایط تردد مناسبی ندارد و بسیاری از خیابان ها و معبرهای آن سیلابی و یا مملو از گل و لای هستند در حالیکه سه راهی گلدشت نیز حجم بسیاری از بارش ها را همچنان در خود جای داده است.

خرم رود که از شهر خرم آباد عبور می نماید تاحدودی افزایش دبی داشته اما به مرحله طغیان نرسیده است و به نظر می رسد برخلاف 2 سال گذشته،، خطر طغیان و سرریز شدن آن به منازل و اماکن تجاری حاشیه وجود ندارد.

هم اکنون آبگرفتگی از شمال تا جنوب خرم آباد در مناطق مختلف موجب بروز مسائلی برای تردد شده است و خودروهای تاکسی نیز به دلیل این شرایط حضور بسیار کمتری در سطح شهر دارند.

البته با توجه به تعطیلی بازار به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تردد وسایل نقلیه و عابران بسیار کمتر از یک روز عادی ابتدای هفته است.

متوسط بارندگی ها طی 48 ساعت گذشته در خرم آباد 24.6 میلی متر بوده است.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، فعالیت سامانه بارشی تا اواخر امروز در جو استان فعال است و روز چهارشنبه نیز با ورود سامانه بارشی جدید به نیمه غربی کشور، ناپایداری هایی به شکل بارش باران، گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر شمال و شرق، ارتفاعات و گردنه ها رگبار برف پیش بینی می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1300

به "خبرنگاران آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددهای درون شهری خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددهای درون شهری خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید