خبرنگاران اعتراضات در دهلی با وجود ممنوعیت تجمع ادامه دارد

به گزارش ناق، دهلی نو-خبرنگاران- آرویند کجریوال سروزیر ایالت دهلی روز گذشته گفت که به عنوان اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا، هرگونه تجمع بالای 50 نفر در پایتخت هند ممنوع شده است.

خبرنگاران اعتراضات در دهلی با وجود ممنوعیت تجمع ادامه دارد

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری ایندیا تودی صدها زن و مرد روز سه شنبه با تجمع در منطقه شاهین باغ واقع در جنوب دهلی به اصلاحات قانون شهروندی هند اعتراض کردند.

روز سه شنبه اعتراضات به این اصلاحات وارد نود و سومین روز خود شد و صدها زن و مرد در منطقه شاهین باغ با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با این اصلاحات اعلام کردند.

سیما یک معترض در منطقه شاهین باغ گفت: دولت های دهلی و مرکزی هند به جای ممنوع کردن تجمع، باید ماسک و ژل های ضد عفونی به مردم بدهد.آنها هیچ کمکی به ما نکرده اند و می خواهند توجه اذهان عمومی را از مساله اصلی که اصلاحات قانون شهروندی است منحرف نمایند.

کنیز فاطمه گفت: اگر دولت هند نگران سلامت ما می باشد باید اصلاحات قانون شهروندی را لغو کند. این اعتراضات حتی اگر در گروه های پنجاه نفر انجام گردد ادامه خواهد یافت.

سروزیر ایالت دهلی روز گذشته تاکید نمود که ممنوعیت تجمعات شامل اعتراضات در منطقه شاهین باغ و دانشگاه جامیا ملیا اسلامی نیز می گردد.

در سه ماه گذشته این دو منطقه در جنوب دهلی شاهد اعتراضات به اصلاحات قانون شهروندی هند بوده است.

اصلاح قانون شهروندی هند در تاریخ 20 آذر (11 دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال 2015 میلادی وارد این کشور شده اند می توانند شهروندی این کشور را دریافت نمایند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی گردد. مسئولان هند در باره علت این اقدام گفته اند که مسلمانان کشورهای همسایه تحت پیگرد نیستند.

اما گروه های منتقد به این اصلاحات معتقدند که هدف واقعی از قوانین جدید تحت فشار قرار دادن بیشتر مسلمانان و تبعیض علیه آنان برای راضی نگاه داشتن احزاب هندو می باشد.

گروه های حقوق بشر معتقدند که هدف اصلی از اجرایی ساختن طرح هایی مانند ثبت نام شهروندی، اصلاحات قانون شهروندی و آمار شهروندی در واقع به حاشیه کشاندن اقلیت های مسلمان هند و قرار دادن آنها در اردوگاه های عظیم مهاجران در این کشور است.

این اصلاحات به اعتراض های گسترده مردمی و همچنین کشته شدن بیش از 50 نفر منجر شده است. هزاران نفر از مردم هند از گروه ها و قومیت های مختلف خواستار لغو این اصلاحات شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 845

به "خبرنگاران اعتراضات در دهلی با وجود ممنوعیت تجمع ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتراضات در دهلی با وجود ممنوعیت تجمع ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید