خبرنگاران افزایش 2برابری نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش

به گزارش ناق، ساری - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه کمبود نیروی تدریس همیشه یکی از دغدغه های مهم مدارس استان بوده گفت: برای سال تحصیلی افزایش 2برابری نیروهای حق التدری را داریم که تمامی کمبودهای ما را پوشش خواهد داد.

خبرنگاران افزایش 2برابری نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت دانشجویی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

علیرضا سعدی پور روز سه شنبه در جلسه شواری آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه شرایط نیروی انسانی در نهاد آموزش و پرورش مازندران قابل پیگیری است توضیح داد: مشکل شرایط نیروی انسانی با افزایش معلمان حق التدریس رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 46 هزار ساعت نیروی حق التدریس برای مدارس مازندران به خدمت گرفته شد گفت: این عدد سال جاری به 86 هزار و 32 ساعت رسیده است و از این جهت دغدغه ای برای کمبود ساعت آموزشی و نیروی انسانی وجود نخواهد داشت .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه سال جاری پیش بینی می گردد بخشی از فرایند تعلیم و تربیت به صورت مجازی برگزار گردد گفت: در آموزش مجازی فضای بهتری برای استفاده معلمان جهت پوشش کمبود نیروی تدریس خواهیم داشت.

کمبود معلم و کلاس درس در محمودآباد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد نیز در جلسه امروز کمبود نیروی انسانی را مهم ترین مشکل مدارس شهرستان بیان کرد و گفت: برای سال جدید به 56 معلم برای پوشش کامل تحصیلی دانش آموزان محمودآبادی احتیاج است.

مرتضی نصری همچنین کافی نبود تعداد کلاس را از دیگر مسائل آموزش و پرورش محمودآباد برشمرد و اضافه کرد: این شهرستان برای سال جدید 15 کلاس کسری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندارن همچنین در پاسخ به کمبودها در حوزه نیروی تدریس و فضای آموزشی شهرستان محمود آباد تاکید نمود: تا قبل از فرار رسیدن سال تحصیلی جدید تمام مسائل شهرستان محمودآباد احصا و رفع خواهد شد.

شهرستان محمودآباد یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که حدود 15 هزار نفر دانش آموز دارد که در 143 مدرسه در حال تحصیل هستند.

سرانه فضای آموزشی در شهرستان محمودآباد هم سه متر و 92 سانی متر مربع است که با میانگین استانی که حدود 5 متر و 10 سانتی متر است فاصله زیادی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1115

به "خبرنگاران افزایش 2برابری نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 2برابری نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید