خبرنگاران بانک کشاورزی خراسان شمالی سه هزار و 721 میلیارد ریال تسهیلات داد

به گزارش ناق، بجنورد-خبرنگاران- معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست سال جاری سه هزار و 721 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در بخش های مختلف در شعب این بانک به بهره برداران کشاورزی پرداخت شده است.

خبرنگاران بانک کشاورزی خراسان شمالی سه هزار و 721 میلیارد ریال تسهیلات داد

سیدمحمود سیدالحسینی روز دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: این میزان اعتبار تسهیلاتی به هفت هزار و 812 متقاضی پرداخت شده است.

وی اضافه نمود: سال جاری با توجه به حمایت های دولت از کشاورزان و امهال وام بانکی این تولیدنمایندگان، ضریب ریسک بانک کشاورزی استان کاهش یافته و میزان مطالبات غیرجای هم پایین آمده است.

وی توضیح داد: میزان مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی استان در حال حاضر نسبت به سرانجام سال 98، حدود 60 میلیارد ریال کاهش دارد که نسبت به مدت مشابه سال های گذشته شرایط وصول بدهی ها بهبود یافته است.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی اضافه نمود: ضریب ریسک بانک بدان معنا است که بخشی از اعتبار تسهیلاتی که به متقاضیان پرداخت شده، بازنگشته است.

سیدالحسینی گفت: 9 هزار و 180 نفر از بهره برداران بخش کشاورزی استان که به بانک کشاورزی بدهکار بودند در سال های 97 تا 99 با استفاده از قانون بند خ مطالبات خود به میزان هزار و 352 میلیارد ریال را امهال کردند.

وی اضافه نمود: با ابلاغ امهال وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی بر اساس بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه، سود و جریمه دیرکرد وام کشاورزان بخشیده و اصل بدهی برای مدت سه سال تمدید می گردد و کشاورزان سال جاری هم می توانند از این فرصت استفاده نمایند.

سیدالحسینی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کمبود منابع بانک کشاورزی استان برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان گفت: با توجه به حمایت دولت و امهال تسهیلات کشاورزان، شعب این بانک اکنون به جد با کاهش منابع روبه رو شده اند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه بهره برداران بخش کشاورزی استان بیش از سایر استان ها از حمایت های دولت استفاده نموده اند و بازگشت منابع به بانک کاهش یافته است، اکنون میزان مصارف نسبت به منابع بیشتر شده است.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی اعلام نمود: از ابتدای تاسیس استان، شعب بانک کشاورزی، حدود پنج هزار میلیارد ریال از منابع سایر بانک های کشاورزی استان های دیگر، جذب و به بهره برداران بخش کشاورزی خراسان شمالی تسهیلات پرداخت شده است.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد. 44 درصد از جمعیت 863 هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1207

به "خبرنگاران بانک کشاورزی خراسان شمالی سه هزار و 721 میلیارد ریال تسهیلات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانک کشاورزی خراسان شمالی سه هزار و 721 میلیارد ریال تسهیلات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید