خبرنگاران جامعه نخبگانی در کشور بخش گسترده ای است

به گزارش ناق، تهران- خبرنگاران- معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان، جامعه نخبگانی در کشور را بخش وسیعی توصیف کرد و گفت: جهت نخبگانی از جامعه استعداد برتر شروع می شود و پس از آن به جامعه سرآمدی و نقطه اثربخشی نخبگان می رسد.

خبرنگاران جامعه نخبگانی در کشور بخش گسترده ای است

حسن سالاریه روز سه شنبه در سومین گردهمایی سالانه مدیران دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه های سراسری کشور که به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار گشت، اضافه نمود: ارتباط بنیاد ملی نخبگان با دانشگاه ها از یک سابقه طولانی برخوردار است و از بدو تاسیس این بنیاد ارتباط مستمری با دانشگاه شکل گرفته است، وظیفه بنیاد ملی نخبگان در زمینه حمایت از استعداد های درخشان صرفاً به فعالیت با دانشگاه ها معطوف نیست و وسیع تر از آن است.

وی ادامه داد: سابقه تاسیس بنیاد ملی نخبگان به 15 ساله قبل برمی شود این بنیان با هدف شناسایی، هدایت وتوانمندسازی استعدادها در کشور و رساندن به اوج اثربخشی نفرات تاسیس شده است.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: آنچه به عنوان رسالت بنیاد ملی نخبگان در نظر گرفته شده رساندن سه جامعه ازجمله جامعه استعدادهای برتر، جامعه متخصصان، زبدگان وخبرگان و جامعه افراد اثرگذار در جهت اهداف ملی به یکدیگر است و تبدیل آن به یک جامعه است، در این صورت می توان گفت که به رسالت و منویات بنیاد ملی نخبگان رسیدیم.

سالاریه تاکید کرد: راستا نخبگانی از جامعه استعداد برتر شروع می شود و به جامعه سرآمدی و نقطه اثر بخشی جامعه نخبگان کشور می رسد. .

وی با یادآوری این که بنیاد ملی نخبگان دارای دو معاونت آینده سازان و مستعدسازان برای بخش دانش آموزی و دانشجویی دارد، اضافه نمود : ماموریت این بنیاد زمانی انجام می شود که ما استعدادها را شناسایی کنیم و در راستا رشد و توانمندسازی قرار دهیم، آنچه که می توان گفت رسالت و میدان عمل دانشگاه ها است، دانشگاه ها در میدان این جبهه عمل قرار دارند و رسالت ما این است که مدیریت تحول کشور در دست نخبگان قرار گیرد.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان این که جامعه نخبگانی جامعه وسیعی در کشور است، اضافه نمود: در حال حاضر در بنیاد ملی نخبگان با همکاری وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مختلف طرح های حمایتی بسیاری در زمینه شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان در کشور در حال اجرا است.

وی یادآور شد: در حال حاضر طرح شهاب برای شناسایی استعدادهای درخشان از سوی وزارت آموزش و پرورش و سمپاد در حال اجرا است.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: در حوزه دانشجویی هن طرح های بسیاری از جمله طرح شهید احمدی روشن، شهید احدی، طرح شهید بابایی که همگی در زمینه حمایت از استعدادهای برتر دیده شده در حال اجرا است.

سالاریه یادآور شد: بنیاد ملی نخبگان بعد از دانش آموختگی نیز از استعدادهای برتر هم حمایت می کند در این زمینه تسهیلات خدمات تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی پیش بینی شده است.

وی یادآور شد :هدف مشترک همه دستگاه های فعال در زمینه استعدادهای برتر از قبیل بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، دفتر استعدادهای درخشان وزارت بهداشت، استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش رساندن استعدادهای برتر به اوج قله ها است.

وی گفت: برای نخستین بار است که نماینده ای از بنیاد نخبگان دراین گردهمایی سالانه حضور دارد.

به گزارش خبرنگاران، این گردهمایی با محور مرور و تبیین سیاست های کلان پرورش و هدایت استعدادهای درخشان؛ بررسی سیاست های بنیاد ملی نخبگان در پشتیبانی از دانشجویان و دانش آموختگان برتر؛ مرور سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پشتیبانی از دانشجویان برتر برگزار گشت.

تشریح برنامه های وزارت آموزش و پرورش در حوزه استعدادهای درخشان، ارایه الگوهای پیروز هدایت و پرورش استعدادهای درخشان توسط دانشگاه های برگزیده واطلاع رسانی ابلاغیه ها و مصوبه های وزارت علوم از دیگر أهداف این گردهمایی است که با حضور روسای 10 دانشگاه به عنوان نمایندگان دانشگاه های مناطق خود به صورت مجازی برگزار گشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1406

به "خبرنگاران جامعه نخبگانی در کشور بخش گسترده ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جامعه نخبگانی در کشور بخش گسترده ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید