خبرنگاران خوداتکایی در فراوری قطعات، اولویت صنایع فراوریی کشور باشد

به گزارش ناق، قزوین - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان باید صنایع و واحدهای فراوریی کشور بر خوداتکایی و فراوری قطعات اصلی با استفاده از ظرفیت های داخلی تمرکز نمایند.

خبرنگاران خوداتکایی در فراوری قطعات، اولویت صنایع فراوریی کشور باشد

بابک دین پرست روز یکشنبه در بازدید از شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف در شهرک صنعتی کاسپین قزوین، اضافه نمود: هیچ کشوری در فراوری قطعات و مواد اولیه ضروری، خود را وابسته به کشورهای دیگر نمی نماید و صنایع و واحدهای فراوریی ما نیز باید در این حوزه به صورت جدی تر ورود نمایند.

معاون وزیر کشور اضافه نمود: ما در بازدیدهای خود از صنایع و واحدهای فراوریی سطح کشور از سال گذشته بر این مساله تاکید کرده ایم و از استانداران درخواست کرده ایم احتیاجها و کمبودهای صنایع و واحدهای فراوریی خود را احصا و اعلام نمایند.

این مسوول اضافه نمود: در این راستا در بازدید سال گذشته خود از صنایع قزوین، 145 یا 146 فقره احتیاج صنایع استان اعلام شد که واحدهای فراوریی این استان از خارج کشور وارد می کردند و ما این احتیاجها را به واحدهای توانمند برای فراوری آنها اعلام کردیم.

وی گفت: هر استانی باید احتیاجهای واحدهای صنعتی خود را به مواد اولیه و قطعات با این تصور که در داخل فراوری می شوند احصا کند و همه ظرفیت های داخلی از مختران، شرکت های دانش بنیان و شرکت های متخصص مهندسی معکوس برای فراوری آنها به کار گرفته شوند.

این مسولل اضافه نمود: ما قدرت سازندگی بالایی در کشور داریم و قطعا با استفاده از این ظرفیت ها میتوانیم احتیاج صنایع کشور به قطعات اصلی را رفع کنیم.

وی گفت: البته ما اعتقاد نداریم که همه چیز را باید در داخل فراوری کرد چون باید صرفه و موارد مصرف این قطعات را نیز در نظر گرفت.

رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف در این بازدید گفت: این شرکت در زمینه فراوری آمیزه های زیست پایه و ... در سال 86 تاسیس شد و از سال 88 فراوری خود را آغاز کرد و میزان فراوری خود را از 2 هزار تن در چند مرحله افزایش داد.

رضا باقری اضافه نمود: در سال 91 اولین شرکتی بودیم که تاییدیه دانش بنیان را در کل کشور دریافت کردیم و در سال 92 با افزایش فراوری، ظرفیت فراوری شرکت در قزوین به 18 هزار تن رسید.

وی گفت: مرکز نوآوری و فناوری را در سال 96 در شهر قدس راه اندازی کردیم و در حال حاضر در مجموعه این 2 شرکت 122 نفر مشغول به کار هستند.

باقری اضافه نمود: نوع فعالیت این شرکت یک صنعت آمیزه ساز محسوب می گردد که حلقه واسطی میان صنعت پتروشیمی و صنعت قطعه سازی است و نقش موثری در شکوفایی مالی و اشتغالزایی ایفا می نماید.

وی گفت: پروژه های ما معطوف به محیط زیست است و گسترش آمیزه های مبتنی بر پسماندهای صنعتی و ایجاد واحد بازیافت پلاستیک ها از اهداف شرکت ما است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1014

به "خبرنگاران خوداتکایی در فراوری قطعات، اولویت صنایع فراوریی کشور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خوداتکایی در فراوری قطعات، اولویت صنایع فراوریی کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید