خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: چالش های اقتصاد را نباید تنها به گردن کرونا انداخت

به گزارش ناق، شیراز-خبرنگاران- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: شکی نیست که هم تحریم ها و هم شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد و فراوری کشور تاثیرات منفی خواهد گذاشت اما اگر بنا باشد برخی از مسوولان، چالش ها و همه چیز را در این زمینه به گردن این 2 عامل بیندازند، ظلم بزرگی به فراوری و کشور خواهد بود.

خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: چالش های اقتصاد را نباید تنها به گردن کرونا انداخت

جمال رازقی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام جهش فراوری از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: لازمه عملیاتی شدن و تحقق این شعار، حذف بعضی از قوانین و مقررات پیچیده و دست و پاگیری است که برای بخش فراوری در کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد تحول در حوزه فراوری، بهتر است به فکر اصلاح قوانین و دستورالعمل ها باشیم.

او بیان نمود: زمانی می توانیم مشکل اشتغال و فقر را در کشور حل کنیم که در فراوری و صادرات کشور رونق و جهش ایجاد کنیم و این مهم نیز هنگامی محقق خواهد شد که فراوری سودآور گردد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس اضافه نمود: امروز در کشور یک نظام مالی بانک محور حاکم است که با خلق نقدینگی بی ریشه فعالیت می نماید و یک نظام مالیاتی که عمده بار آن بر دوش صنعت و فراوری است و یا سازمان تامین اجتماعی که با بالاترین نرخ های بیمه ای در جهان، کمترین خدمات را به بیمه شدگان ارایه می دهد.

رازقی، یکی دیگر از موانع پیش روی فراوری را قانون کار دانست و اضافه نمود: با وجود اینکه بسیاری از مسوولان بر این باورند که قانون کار در کشور نیازمند اصلاح است اما بعضی چون منافعشان به خطر می افتد مانع این اصلاح می شوند.

وی ادامه داد: به رغم تمام مسائل موجود، کشور آمادگی جهش فراوری را دارد به شرط آنکه بعضی قوانین اصلاح و زمینه برای فعالیت بخش فراوری فراهم گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 911

به "خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: چالش های اقتصاد را نباید تنها به گردن کرونا انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس اتاق بازرگانی فارس: چالش های اقتصاد را نباید تنها به گردن کرونا انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید