خبرنگاران ضرورت تقویت زیرساخت های کشاورزی و عشایری در الیگودرز

به گزارش ناق، خرم آباد - خبرنگاران - نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های عشایری و کشاورزی بالایی در شهرستان وجود دارد که بهره گیری آن نیازمند تقویت زیرساخت های لازم است.

خبرنگاران ضرورت تقویت زیرساخت های کشاورزی و عشایری در الیگودرز

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

محمد خدابخشی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: مهمترین زیرساخت های لازم برای عشایر الیگودرز احداث پل های عشایری و راه دسترسی برای این قشر است.

وی احداث پل های عشایری در مناطق شیرک، پندکی، امامزاده و خودسیاه را از مطالبات بحق عشایر الیگودرز دانست و گفت: به منظور سهولت کوچ عشایر در مناطق سخت گذر این شهرستان در راستا رودخانه ها احداث پل ضروری است که این مهم به طور جد در دستور کار قرار گرفته است.

وی شرح داد: نبود زیرساخت های مورد نیاز برای عشایر بخصوص پل و جاده مناسب باعث شده هر بار که آنها قصد کوچ دارند مشقات فراوانی را متحمل شوند بطوری که در برخی موارد دام و اموا لشان هنگام عبور از رودخانه از بین می رود و سلامت خود عشایر نیز تهدید می شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان منطقه نیازمند خدمات بیشتری هستند شرح داد: تکمیل طرح آبرسانی خلیل آباد و انتقال پل ایلراد با هلی کوپتر برخی از مطالبات ما از جهاد کشاورزی است که بایستی اجرای آن تسریع شود.

وی اظهارداشت: اجرای طرح های آبخیزداری در الیگودرز می تواند موجب رونق کشاورزی و زندگی عشایری در الیگودرز باشد که وزارت جهاد کشاورزی باید در اجرای این طرح ها ورود و آنها را اجرایی کند.

الیگودرز در شرق لرستان قراردارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 880

به "خبرنگاران ضرورت تقویت زیرساخت های کشاورزی و عشایری در الیگودرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضرورت تقویت زیرساخت های کشاورزی و عشایری در الیگودرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید