خبرنگاران فرماندار دماوند: توزیع مناسب امکانات در شرایط بحرانی لازم است

به گزارش ناق، تهران - خبرنگاران- فرماندار شهرستان دماوند گفت: دستگاه های خدماتی و امدادی در شرایط بحرانی باتوجه بیشتر، استفاده از نیروهای مجرب و توزیع مناسب امکانات در شهرستان آمادگی کامل داشته باشند.

خبرنگاران فرماندار دماوند: توزیع مناسب امکانات در شرایط بحرانی لازم است

مهدی حیدری روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند که در فرمانداری با حضور اعضای ستاد برگزار گردید، گفت: شهرستان دماوند در دو محور استراتژیک قرار گرفته است و به مسیرهای شمالی و شمال شرقی کشور منتهی میگردد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و برف گیر بودن منطقه، تمامی شهرداران، دهیاران، مجموعه راهداری و مجموعه های خدماتی و درمانی باید آمادگی کامل را داشته باشند.

این مقام مسئول بیان داشت: در حال حاضر با توجه به بیماری کرونا و فشاری که بر دوش بیمارستان ها، مراکز درمانی و مجموعه بهداشت و درمان وجود دارد، موظفیم شرایط ایمن در جاده ها مهیا کنیم تا بار حوادث جاده ای نیز بر این موضوعات اضافه کرده نگردد.

فرماندار شهرستان دماوند همچنین درخصوص ترافیک سنگین پیش آمده روز گذشته در محور هراز گفت: با توجه به بارش اخیر در منطقه مشا، به نظر می رسد که مسائل پیش آمده به دلیل عدم هماهنگی شهرداری و راهداری بود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه راهداری و تمامی شهرداری ها با تعامل و هماهنگی با یکدیگر در ارتباط باشند، اضافه کرد: نزدیک ترین گروه عملیاتی حاضر در محل حادثه باید نسبت به برطرف مشکل اقدام کند.

حیدری با تاکید بر اینکه با توجه به فاصله منطقه مشا با مجموعه شهرداری، باید امکانات و ماشین آلات مجموعه شهرداری در محل مستقر باشد، توضیح داد: در مورد موضوع آبگرفتگی ناشی از بارندگی در شهر، باید تمهیداتی در جهت برطرف آسیب و نقاط ضعف اندیشیده شده و در اولین فرصت نسبت به برطرف نواقص اقدام گردد.

این مقام مسئول اعلام کرد: خودروها و نیروها در زمان آماده باش باید در کمترین زمان و با بیشترین امکانات در صحنه حاضر باشند؛ ستاد مدیریت بحران اقدام به تشکیل کمیته عملیاتی با حضور مجموعه هلال احمر، اورژانس و راهداری ها کند تا علاوه بر نزدیک شدن دستگاه ها، موضوعات تخصصی مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بخشداران در بخش مرکزی و رودهن، نشستی به منظور هماهنگی بیشتر در راستای برطرف چالش های راه روستایی برگزار نمایند و در مورد تامین سوخت ماشین آلات شهرداری، آمبولانس ها و مساجد بین راهی فاقد گاز شهری، تدابیر لازم انجام گردد.

فرماندار دماوند با بیان اینکه مساجدی که در لیست ستاد مدیریت بحران قرار دارند، برای همکاری های لازم آمادگی داشته باشند، اضافه کرد: امیدواریم شرایط آرامش بخشی در زمستان مهیا شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی مدیریت بحران در شهرستان دماوند صورت گیرد.

گفتنی است، روز گذشته شاهد ترافیک سنگین در پیست آبعلی به علت بارش برف شدید و عدم پاکسازی جاده بودیم که مصدقی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران به رسانه ها گفت: موضوع پیش آمده به دلیل کمکاری شهرداری دماوند نسبت به پاکسازی ورودی مشا از سمت پیست آبعلی بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1294

به "خبرنگاران فرماندار دماوند: توزیع مناسب امکانات در شرایط بحرانی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار دماوند: توزیع مناسب امکانات در شرایط بحرانی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید