رسوایی های صنعت واکسن در چین

به گزارش ناق، مقامات چین در حالیکه نگرانی ها درباره ایمنی واکسن های تولیدی در این کشور بالا گرفته است، دستور تحقیق درباره یک رسوایی دیگر در صنعت واکسن این کشور را داده اند.

رسوایی های صنعت واکسن در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش بی بی سی هفته پیش معلوم شد شرکت بیوتکنولوژی چانگ شنگ سازنده واکسن داده های مربوط به فراوری واکسن انسانی هاری اش را جعل نموده است.

به این شرکت دستور داده شده است که واکسن های هاری اش را از بازار خارج کند.

شواهدی از آسیب دیدن مصرف کنندگان از این واکسن به دست نیامده است، اما این رسوایی باعث جنجال بزرگی در چین شده است.

لی که چیانگ، نخست وزیر چین روز یکشنبه 22 ژوئیه (31 تیر) خواهان مجازات شدید برای افراد دخیل در این رسوایی شد و گفت در این حادثه ضوابط اخلاقی زیر پا گذاشته شده است.

شرکت چان شنگ عذرخواهی نموده و گفته است با تحقیقات سازمان های ناظر در این باره همکاری خواهد نمود.

بر اساس یک گزارش خبرگزاری رشمی شین هوا به نقل یکی از مقامات این شرکت سوابق فراوری و سوابق نظارت بر محصولات را جعل نموده است و همچنین پارامترهای فرآیند و تجهیزات را در حین فراوری عامدانه تغییر داده است.

مقامات ایالت جیلین چین نیز اعلام کردند که واکسن های سه گانه (کزاز، دیفتری و سیاه سرفه) فراوریی این شرکت مربوط به سال 2017 کیفیتی زیر استاندارد دارند.

این شرکت اکنون به پرداخت جریمه ای 3.4 میلیون یوآنی معادل 510 هزار دلار محکوم شده است.

این واکسن سه گانه با سوبسید دولتی به نوزادان در سراسر این کشور تلقیح می گردد. تعیین نیست که چه تعداد از بچه ها در چین این واکسن را دریافت نموده اند، اما گزارشی از بیمار شدن بچه ها به علت تلقیح این واکسن منتشر نشده است.

مردم در شبکه های اجتماعی در چین در این باره به شدت اظهار نگرانی نموده اند.

این رسوایی اولین مورد فراوری واکسن های بی کیفیت در چین نیست. در سال 2016 نیز یک حلقه فراوری واکسن های غیرقانونی شناسایی شدند که صدها نفر در آن دخیل بودند.

در آن هنگام معلوم شد که میزانی از واکسن به قیمت حدود 88 میلیون دلار به طور مناسبی یخچالی نشده اند و در شرایط تایید شده حمل و نقل شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 483

به "رسوایی های صنعت واکسن در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی های صنعت واکسن در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید