رهبر انقلاب: علت مبارک بودن ماه رمضان، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنت است

به گزارش ناق، بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان، مجموعه ای از مواعظ اخلاقی ایشان را برای استفاده بیشتر از فرصت ارزنده و معنوی این ماه، در قالب مجموعه سخن نگاشت مواعظ رمضانی منتشر می نماید.

رهبر انقلاب: علت مبارک بودن ماه رمضان، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنت است

به گزارش خبرنگار، ماه مبارک رمضان فرصتی برای ارتباط هرچه بیشتر با خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است. در این ماه درهای رحمت و مغفرت خداوند متعال به روی همه مومنین گشوده است. حضرت محمد(ص) درباره ماه رمضان فرموده اند: این ماه به شما اقبال نموده و روزها و شب های آن بهترین روزها و شب هاست. حتی نفس کشیدن انسان در این ماه عبادت است.

بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان، مجموعه ای از مواعظ اخلاقی حضرت آیت اللّه خامنه ای را برای استفاده بیشتر از فرصت ارزنده و معنوی این ماه، در قالب مجموعه سخن نگاشت مواعظ رمضانی منتشر می نماید.

در ادامه مطلب منتشر شده در دومین روز ماه مبارک رمضان در این مجموعه را می خوانید.

رهبر انقلاب: ماه رمضان را مبارک نامیده اند؛ علّت مبارک بودن این ماه، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است، که در دعای روز ماه رمضان [میخوانیم ]: وَ هذا شَهرُ العِتقِ مِنَ النّارِ وَ الفَوزِ بِالجَنَّة. آتش و دوزخ الهی و همچنین بهشت و نعیم الهی در همین جهان موجود است؛ آنچه در نشئه آخرت تحقّق پیدا میکند، باطن همان چیزی است که در اینجا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 202

به "رهبر انقلاب: علت مبارک بودن ماه رمضان، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر انقلاب: علت مبارک بودن ماه رمضان، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید