سبیل دردسرساز آقای سفیر ، یادآور دوران استعمار ژاپن

به گزارش ناق، سفیر آمریکا در کره جنوبی به خاطر داشتن سبیل به شدت تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته است؛ سبیلی که بعضی آن را نشانه دوران حکمرانی امپراتوری استعماری ژاپن بر شبه جزیره کره می دانند.

سبیل دردسرساز آقای سفیر ، یادآور دوران استعمار ژاپن

برای سفر به ارزانترین تور ژاپن 99 با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، هری هریس که از مادری ژاپنی و پدری آمریکایی در ژاپن به جهان آمده و مانند پدرش افسر نیروی دریایی آمریکا بوده، این روزها به تازه ترین موضوع تنش و بحران در شبه جزیره کره تبدیل شده است. مردم کره جنوبی برای متنفر بودن از سفیر آمریکا به اندازه کافی بهانه دارند؛ داشتن نژاد ژاپنی و گذاشتن سبیل که آنها را یاد دوران استعمار همسایه اشغالگر در نیمه اول قرن بیستم می اندازد.

شبکه های اجتماعی کره جنوبی از همان زمان ورود هریس به سئول در تابستان 2018 انتقاد از فرستاده ژاپنی تبار آمریکا را شروع کردند. گفته می گردد هر هشت فرماندار ژاپنی حاضر در کره بین سال های 1910 تا 1945 سبیل داشتند و حالا سفیر واشنگتن در سئول هم با همان شکل و قیافه مردم کره را به یاد دورانی تلخ می اندازد که تاریخ آن با جنگ و تجاوز و استعمار و نژادپرستی درآمیخته است.

سفیر 63 ساله هفته گذشته به موج تازه انتقادها از سبیل خود واکنش نشان داد و گفت: حساس شدن مردم بیشتر به خاطر گذشته و پیشینه من است. سبیل من به دلایلی مردم را یاد بعضی چیزها می اندازد. رسانه های کره جنوبی از من انتقاد می نمایند و انتقادها در شبکه های اجتماعی هم زیاد و دلیل آن پیشینه نژادی من است. همه انتقاد می نمایند چون من یک آمریکایی ژاپنی تبار هستم.

هریس در دوران 40 سال خدمت در نیروی دریایی آمریکایی هرگز سبیل نداشت اما تصمیم گرفت برای شروع دورانی تازه در قامت سفیر یک نشانه تازه بگذارد؛ سبیل! او ماه گذشته به رسانه های کره گفته بود: می خواستم بین دوران حضور در ارتش و شروع زندگی دیپلماتیک یک فاصله بگذارم. کوشش کردم قدم را بلندتر کنم اما وقتی نتوانستم، کوشیدم جوان تر شوم. این هم جواب نداد و دیدم می توانم سبیل بگذارم.

انتقاد رسانه ها و مردم کره جنوبی از سفیر آمریکا به داشتن سبیل محدود نمی گردد. او از حامیان جدی دانلد ترامپ است و همین کار کردن را برایش در سئول سخت تر می نماید. رئیس جمهوری آمریکا از مقام های رسمی دولت کره جنوبی خواسته برای حضور 28500 نظامی آمریکا در این کشور پنج میلیارد دلار هزینه بدهند. سئول سال گذشته یک میلیارد دلار هزینه میزبانی از سربازان آمریکایی نموده بود.

اکتبر گذشته 19 دانشجوی کره ای به اتهام کوشش برای بالا رفتن از دیوارهای محل اقامت رسمی سفیر آمریکا در سئول و نشان دادن اعتراض خود به او بازداشت شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 691

به "سبیل دردسرساز آقای سفیر ، یادآور دوران استعمار ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبیل دردسرساز آقای سفیر ، یادآور دوران استعمار ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید