سفر آسیایی وزیر دفاع آمریکا شروع شد

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا هدف سفر یک هفته ای خود به کشورهای آسیایی را که از امروز دوشنبه با ورود به فیلیپین شروع شد، صحبت درباره کره شمالی و بحرانی مطرح نمود که به زعم وی از سوی پیونگ یانگ ایجاد شده است.

سفر آسیایی وزیر دفاع آمریکا شروع شد

سفر ماتیس که شامل بازدید از تایلند و کره جنوبی هم می گردد، به فاصله چند هفته پیش از تور آسیایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، انجام می گردد.

وی به منظور شرکت در نشست وزاری دفاع کشورهای آ سه آن به فیلیپین رفته و فردا سه شنبه راهی تایلند خواهد بود.

لازم به ذکر است ماتیس امروز دوشنبه پیش از دیدار با همتای خود از فیلیپین، با همتایان خود از کره جنوبی و ژاپن هم دیدار خواهد داشت، حال آنکه در ادامه، نشستی مشترک با حضور هر 3 نفر آنها برگزار می گردد.

این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا که ادعای مقدم بودن دیپلماسی در حل مسائل شبه جزیره کره را مطرح می نماید، محور مذاکرات خود را صحبت درباره پیونگ یانگ و صیانت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی متحدین آسیایی عنوان نموده و بر حق آزادی کشتی رانی نیز تاکید دارد.

ماتیس همچنین از تعهد خود به فرماندهی نیروهای آمریکایی اطلاع داد که در دفع عناصر مسلحی که بر شهر ماراوی فیلیپین مسلط شده اند، مشارکت دارند. این شهر چندی پیش به دست عناصر داعش سقوط کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 302

به "سفر آسیایی وزیر دفاع آمریکا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر آسیایی وزیر دفاع آمریکا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید