قریشی: آمریکا برای صلح در افغانستان به پاکستان احتیاج دارد

به گزارش ناق، وزیر خارجه پاکستان گفت که آمریکا به این نتیجه رسیده است که برای برقراری صلح در افغانستان به پاکستان احتیاج دارد.

قریشی: آمریکا برای صلح در افغانستان به پاکستان احتیاج دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان گفت که فرایند صلح افغانستان و امضای توافقنامه قطر یک دستاورد عظیم سیاست خارجی برای اسلام آباد است.

قریشی اضافه نمود که سیاست خارجی پاکستان سبب تغییر رویکرد واشنگتن در برابر اسلام آباد شده است.

وزیر خارجه پاکستان توضیح داد:همان آمریکایی که همیشه از ما می خواست کار بیشتری انجام دهیم و انگشت انتقاد را بسوی ما نشانه می رفت، امروز تغییر نموده و پاکستان را همکار صلح می خواند.

به گزارش طلوع نیوز، قریشی اضافه نمود: آمریکا می گوید که برای صلح و ثبات در افغانستان به پاکستان احتیاج دارد؛ پیش از این دنیا با فکر ما درباره مذاکرات صلح آمیز مخالف بود اما امروز تمام دنیا به این نتیجه رسیده است که مذاکرات و توافق سیاسی راه پیش رو است و مساله افغانستان راهکار نظامی ندارد.

لازم به ذکر است که طالبان در هفته جاری به دعوت رسمی وزارت خارجه پاکستان به اسلام آباد سفر کرد و دو طرف علاوه بر گفتگو پیرامون فرایند صلح افغانستان و مذاکرات بین الافغانی، درباره مسایل منطقه ای، توسعه ای، مالی و موضوع بازگشت مهاجرین افغان گفت و گو کردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1147

به "قریشی: آمریکا برای صلح در افغانستان به پاکستان احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قریشی: آمریکا برای صلح در افغانستان به پاکستان احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید