مقاله: بیشترین سرعت اینترنت VDSL در ایران چقدر است؟

به گزارش ناق، پرسش دیگری که بعضی از کاربران پیرامون وی دی اس ال دارند؛ سرعت واقعی است که شرکت های سرویس دهنده تضمین می نمایند. در ADSL این تجربه تلخ را داشتیم که مثلا سرویس 16 مگابیت خریدیم ولی سرعت عملی ما زیر 10 مگابیت بوده یا حداکثر به 11 الی 12 مگابیت رسیده و هرگز سرعت 16 مگابیت را تجربه نکردیم.

مقاله: بیشترین سرعت اینترنت VDSL در ایران چقدر است؟

مقایسه مودم های VDSL یوتلV301 و V304 F: کدام یک بهتر است و ارزش خرید دارد؟

تا سرانجام سال 99 نزدیک به پنج میلیون پورت اینترنت VDSL در 8 کلان شهر راه اندازی می گردد. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در مراسم روز جهانی…

آیا در اینترنت VDSL هم باید شاهد این تجربه باشیم؟ یعنی مثلا اگر شرکت مخابرات می گوید سرعت 50 مگابیت می دهد؛ ما سرعتی بسیار پایین تر را دریافت کنیم؟

نمونه سرعت اینترنت VDSL شاتل در شهرستان دزفول؛ دانلود 98 مگابیت و آپلود 43 مگابیت

در نسل دوم VDSL یا VDSL2 زیر استاندارد ITU G.993.2 سرعت دانلود به 200 مگابیت می رسد و در +VDSL2 شاهد حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت هستیم.

اما در عمل کاربران چه سرعت هایی دارند؟ خوش بختانه، در اینترنت VDSL فعلا تجربه ADSL تکرار نشده و سرعت های کاربران نزدیک به وعده هایی است که شرکت ها داده اند.

اما نکته مهم اینجا است که هرچقدر سرعت VDSL افت کند؛ باز هم در بدترین حالت 3 الی 4 برابر سرعت اینترنت ADSL است و این می تواند برای کاربران اینترنت ثابت نجات بخش باشد.

منبع مقاله: بیشترین سرعت اینترنت VDSL در ایران چقدر است؟

انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1799

به "مقاله: بیشترین سرعت اینترنت VDSL در ایران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: بیشترین سرعت اینترنت VDSL در ایران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید