موسوی اعلام نمود: سفر ظریف به نیویورک در صورت صدور ویزا

به گزارش ناق، سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به دعوت به عمل آمده از وزیر خارجه ایران برای شرکت در نشست فوق العاده ای به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل، گفت که در صورتی ویزا صادر گردد، ظریف به نیویورک خواهد رفت.

موسوی اعلام نمود: سفر ظریف به نیویورک در صورت صدور ویزا

برای دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در حاشیه شرکت در مراسم میقات ماه و صلیب که در کلیسای سرکیس مقدس برگزار گردید، در جمع خبرنگاران درباره سفر هفته آینده محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به نیویورک مطرح کرد: از آقای دکتر ظریف برای شرکت در نشست فوق العاده ای به مناسبت هفتادو پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل دعوت به عمل آمده است. این نشست برای بحث و آنالیز درباره منشور ملل متحد و توسط شورای امنیت برگزار می گردد و بناست وزیر خارجه ایران در آن مراسم شرکت کند.

وی در عین حال گفت که اگر تمهیدات لازم انجام و ویزا صادر گردد، وزیر خارجه در این نشست شرکت خواهد نمود.

موسوی با بیان اینکه معمولا وزرای خارجه به این نشست ها دعوت می شوند، اظهار داشت: دکتر ظریف از دیپلمات های برجسته دنیا و در بحث سازمان ملل و منشور ملل صاحبنظر است و حضور ایشان فرصت مغتنمی برای آن نشست و همچنین برای ایران است که درباره یکجانبه گرایی آمریکا و لزوم چندجانبه گرایی که در منشور ملل متحد آمده و الان متأسفانه توسط تعدادی از کشور ها از جمله آمریکا زیر پا گذاشته می گردد بحث و گفتگو گردد که انشاءالله طلیعه مبارکی برای چند جانبه گرایی در آینده نظام بین الملل باشد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران همچنین قرار است امشب (یکشنبه) به منظور انجام رایزنی های مستمر دوجانبه با مقامات روس، راهی مسکو گردد.

پیش از این یک خبرنگار مستقر در سازمان ملل متحد در حساب کاربری شخصی خودش در توئیتر (+) از سفر ظریف به نیویورک اطلاع داد و نوشت: وزیر خارجه ایران، ظریف، اوایل ژانویه به دعوت ویتنام رئیس دوره ای شورای امنیت برای شرکت در نشست وزارتی شورای امنیت سازمان ملل با موضوع صلح و امنیت به نیویورک سفر خواهد نمود.

بعضی منابع خبری دیگر، تاریخ سفر ظریف به نیویورک را 9 ژانویه (19 دی ماه) اعلام کردند.

وزیر خارجه ایران پیش از این برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در شهریور ماه به نیویورک رفته بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 639

به "موسوی اعلام نمود: سفر ظریف به نیویورک در صورت صدور ویزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی اعلام نمود: سفر ظریف به نیویورک در صورت صدور ویزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید