میراسماعیلی: شهادت شهود ایرانی، خوش رقصی برای بیگانگان است

به گزارش ناق، آرش میراسماعیلی در مورد جلسه هفته گذشته با مهدی علی نژاد، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و همچنین بازدید صالحی امیری، رئیس کمیته المپیک از فدراسیون جودو گفت: باید 26 شهریورماه در دادگاه CAS حضور پیدا کنیم. پرونده جودو ایران بسیار حساس شده و این پرونده به نوعی دفاع از حقانیت جودو و ورزش ایران است. از سال گذشته که درگیر این پرونده شدیم، خدا را شکر هماهنگی خوبی بین کمیته ملی المپیک، فدراسیون جودو و وزارت ورزش ایجاد شد و این مثلث کوشش کرد متحد و با هماهنگی شرایطی مناسبی را ایجاد کند.

میراسماعیلی: شهادت شهود ایرانی، خوش رقصی برای بیگانگان است

وی اضافه نمود: در این مدت سلطانی فر، صالحی امیری و علی نژاد هر زمان که احتیاج به مشورت، تصمیم گیری و اعمال نظر در لایحه و پرونده بود، وقت گذاشتند. با توجه به حساسیت موضوع باید لایجه انتهای دفاعی را تکمیل کنیم و این لایحه احتیاجمند همه نظرات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است، چرا که پس از ارسال دیگر قابل تغییر نیست. هفته پیش در ادامه این مذاکرات، جلسه ای 4 ساعته با حضور علی نژاد و وکیل پرونده برگزار کردیم و کل لایحه مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

رئیس فدراسیون جودو در مورد جلسه خصوصی با صالحی امیری گفت: حضور صالحی امیری در فدراسیون جودو به نوعی حمایت کمیته المپیک از فدراسیون بود. در جلسه خصوصی که بدون حضور رسانه ها برگزار گردید، جزئیات پرونده مورد آنالیز نهاده شد. در چند روز آینده نیز وکیل پرونده نقطه نظرات شهود حاضر در دادگاه CAS را خواهد گرفت تا دیگر برای حضور در دادگاه آماده شویم. دعوت نامه های حضور در دادگاه CAS نیز به ایران آمده است، اما متاسفانه سفارت سوئیس هنوز تعطیل است و ما نتوانستیم کار های دریافت ویزا را انجام بدهیم. منتظر هستیم سفارت سوئیس باز گردد تا کار ویزای هیئت اعزامی را انجام بدهیم.

میراسماعیلی درباره مصاحبه های اخیر شهود ایرانی پرونده جودو ایران با رسانه های بیگانه و دلایل خود برای شهادت علیه کشورشان تاکید نمود: نه به عنوان رئیس فدراسیون جودو بلکه به عنوان یک ایرانی باید بگویم اقدامات این نفرات به هیچ وجه قابل توجیه نیست. کسی نمی تواند در هیچ جای جهان بر علیه کشورش صحبت و شهادت بدهد و بعد بخواهد خود را تطهیر کند.

وی اضافه نمود: اقدام این نفرات به هیچ وجه قابل تطهیر نیست و خیانت است. هر چقدر بر خلاف میل باطنی به این نفرات بی مهری شده باشد، حق ندارند بر علیه سرزمین مادری و آب و خاک خود که اسم و رسم شان را مدیون آن هستند، شهادت بدهند. اگر این آقایان به جایی رسیدند و مدال کسب کردند در ایران برای آن ها از پول بین المال هزینه شده است و از ایران رشد کردند. اگر در ایران و در باشگاه های این کشور و با حضور مربیان ایرانی برای آن ها هزینه و وقت صرف نشده بود، هیچ وقت آن ها به این صندلی نمی رسیدند و حق ندارند به چنین چیز هایی پشت نمایند و در صورت شهادت علیه کشورشان، اقدام آن ها خیانت حساب خواهد شد.

رئیس فدراسیون جودو اعلام کرد: خیانت علیه سرزمین مادری به هیچ وجه قابل توجیه نیست و هر چقدر این دوستان قیافه مظلومانه و حق به جانب بگیرند در صورت شهادت علیه کشورشان مرتکب خیانت شدند و برای کسی قابل توجیه نیست. به نظر من این اقدام شهود ایرانی خوش رقصی برای عوامل بیگانه است و شهادتشان علیه ایران لکه ننگی بر پرونده ورزشی آن ها تا آخر عمر خواهد بود. این اقدام این نفرات خیانت به 80، 90 هزار جودوکار ایرانی و بی آبرویی برای خودشان است.

میراسماعیلی در مورد معین شدن زمان تصمیم گیری در مورد لیگ جودو گفت: در این چند وقت نقطه نظرات را جمع آوری کردیم و قرار شد روز شنبه 14 تیرماه جلسه ای را با سازمان لیگ برگزار و جمع بندی نهایی را داشته باشیم. دو نقطه نظر در مورد سرنوشت لیگ داشتیم که لیگ را با همان نتایج به انتها برسانیم و نظر دوم اینکه ادامه مسابقات را در شش ماه دوم سال و در صورت دریافت مجوز فعالیت با نامگذاری لیگ 98-99 ادامه بدهیم.

وی اضافه نمود: با شرایط فعلی هنوز معلوم نیست در روز های آینده چه اتفاقی برای کرونا خواهد افتاد و بر همین اساس روز شنبه در مورد لیگ تصمیم گیری نهایی را انجام خواهیم داد. با تعطیلی چند ماه مسابقات ما احساس می کردیم بتوانیم مسابقات را ادامه بدهیم، اما قطع به یقین به دنبال راهکاری هستیم که در صورت تعطیلی قهرمان به چه صورتی انتخاب گردد. تصمیم در حال حاضر ادامه ندادن مسابقات است، چرا که هنوز برای شروع فعالیت های جودو تصمیم گیری نشده است.

منبع: فرارو
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1041

به "میراسماعیلی: شهادت شهود ایرانی، خوش رقصی برای بیگانگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراسماعیلی: شهادت شهود ایرانی، خوش رقصی برای بیگانگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید