نامزد ریاست جمهوری افغانستان: انتخابات به دور دوم می رود، فهرست متقلب ها منتشر گردد

به گزارش ناق، رهبر تیم انتخاباتی امنیت و عدالت گفت که در صورت آنالیز شفاف شکایات، انتخابات این کشور به دور دوم کشیده خواهد شد. وی از کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز خواست تا فهرست افرادی که در انتخابات تقلب نموده اند را منتشر کند.

نامزد ریاست جمهوری افغانستان: انتخابات به دور دوم می رود، فهرست متقلب ها منتشر گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رحمت الله نبیل رهبر تیم انتخاباتی امنیت و عدالت با اشاره به مشارکت پایین و کمتر از دو میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آن را زنگ خطری برای آینده این کشور خواند.

نبیل گفت که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پر از تقلب بود و اگر کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی به درستی و شفاف به شکایت ها رسیدگی کند انتخابات به دور دوم می رود.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان که پیش از این نیز تاکید نموده بود که دور نخست انتخابات پیروز نخواهد داشت، اضافه کرد که با توجه به حجم بالای شکایت ها (بیش از 15 هزار مورد) و در صورت باطل شدن 11 هزار و 700 رأی انتخابات به دور دوم کشیده می گردد.

رهبر تیم امنیت و عدالت گفت که این تیم نیز حدود 500 شکایات را به ثبت رسانده و از کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی خواست تا ضمن رسیدگی شفاف به شکایت ها فهرستی اسامی افرادی که مرتکب تقلب شده اند را نیز اعلام کند.

وی درباره ارتباط انتخابات و فرایند صلح نیز به صدای آمریکا گفت که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در گرو فرایند مذاکرات صلح واقع شده است.

نبیل در حالی از کمیسیون شکایات انتخاباتی می خواهد تا بدون تاثیر دریافت از مسایل قومی و فشارها شکایت ها را آنالیز کند که حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان معتقد است که نتیجه انتخابات این کشور را معاملات خارجی ها معین می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 677

به "نامزد ریاست جمهوری افغانستان: انتخابات به دور دوم می رود، فهرست متقلب ها منتشر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد ریاست جمهوری افغانستان: انتخابات به دور دوم می رود، فهرست متقلب ها منتشر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید