نیاز سازمان ها در بهره برداری از خدمات سنجش از دور شناسایی شد

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران، مهدی جنتی رئیس اداره توسعه کاربرد و خدمات سنجش از دور سازمان فضایی ایران در اینستاگرام، برنامه ریزی در حوزه تهیه و تامین داده های ماهواره ای، تعریف پروژه های کاربردی و ارائه سرویس های مطلوب در سطوح مختلف به جامعه (اعم از بهره برداران داده ماهواره ای و محصولات آن) را مستلزم داشتن اطلاعات دقیق و بروز از نیاز جامعه کاربران و بهره برداران در حوزه سنجش از دور مطرح نمود.

نیاز سازمان ها در بهره برداری از خدمات سنجش از دور شناسایی شد

وی گفت: در این راستا در نیمه دوم سال 98، جمع آوری و احصاء نیاز سازمان ها و دستگاه های منتخب در سطح مراکز استان های کشور انجام شد.

جنتی افزود: این نیازسنجی مربوط به اداره کل راه و شهرسازی، مرکز مدیریت بحران، سازمان محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان جهاد کشاورزی و برخی سازمان ها و دستگاه های دولتی در استان تهران می شود که مربوط به مقوله های بررسی تصاویر ماهواره ای مطلوب و ایده آل(اپتیکی و راداری)، تصاویر ماهواره ای خریداری شده، بررسی مسائل استفاده از سنجش از دور و نیاز به محصولات مرتبط با مقوله های زیرسیستم های زمین (هوا کره، گیاه کره، خاک کره، آب کره و انسان کره) می شود.

رئیس اداره توسعه کاربرد و خدمات سنجش از دور سازمان فضایی ایران گفت: نتایج، دستاوردها و پیشنهادات مرتبط که توسط کارشناسان اداره کل سنجش از دور انجام گرفته است، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بر لزوم ارائه سرویس های مستمر، بلند مدت و با قابلیت اطمینان بالا در این حوزه تاکید کرد و افزود: در صورتی که نهادهای بهره بردار خدمات پیوسته و قابل اعتماد در حوزه سنجش از دور دریافت کنند، بازار بسیار خوبی در این زمینه برای خدمات بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1007

به "نیاز سازمان ها در بهره برداری از خدمات سنجش از دور شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیاز سازمان ها در بهره برداری از خدمات سنجش از دور شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید