واردات ارزان فولاد چین به مسائل قبلی تولیدکنندگان اضافه شد

به گزارش ناق، خبرنگاران: رییس انجمن فراوری کنندگان فولاد با بیان اینکه واردات ارزان فولاد چین به مسائل قبلی فراوری از جمله کمبود منابع اقتصادی اضافه شد،گفت: سیستم بانکی پرداخت سرمایه در گردش را به فراوریکنندگان وعده داده است.

واردات ارزان فولاد چین به مسائل قبلی تولیدکنندگان اضافه شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

بهرام سبحانی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، با اشاره به اینکه افزایش حجم واردات ارزان فولاد چین به کشور نگرانی زیادی را برای فراوریکنندگان داخلی به وجود آورده است، گفت: قیمت سنگ آهن و هزینه های فراوری در کشور چین بسیار پایین است به همین دلیل با افزایش حجم صادرات محصولات خود به کشورهای مختلف از جمله ایران مسائلی را برای فراوریکنندگان داخلی این کشورها به وجود می آورند.

وی با بیان اینکه هزینه های فراوری در ایران بسیار گران و در نتیجه قیمت نهایی فولاد گران تر از محصولات وارداتی است، اضافه نمود: برای برطرف معضل افزایش هزینه های فراوری درخواست های متعددی را به بخش های مختلف ارسال نموده ایم اما متأسفانه هنوز به نتایجی دست پیدا ننموده ایم.

رییس انجمن فراوری کنندگان فولاد اضافه نمود: دولت حداقل می تواند با وضع محدویت ورود واردات فولاد به کشور مدیریت لازم را برای حمایت از فراوریکننده داخلی داشته باشد.

سبحانی در ادامه با اعلام اینکه فراوریکنندگان علاوه بر کاهش هزینه های فراوری در صدد برطرف مسائل خود در پرداخت معوقات به سیستم بانکی هستند، توضیح داد: برای حل این مشکل جلسات مختلفی را با بانک مرکزی برگزار کردیم آنها نیز با در نظر دریافت این نکته که معوقات بانکی باعث شده تا فراوریکنندگان امکان فعالیت نداشته باشند؛ پرداخت سرمایه در گردش را به فراوریکنندگان وعده داده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 537

به "واردات ارزان فولاد چین به مسائل قبلی تولیدکنندگان اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات ارزان فولاد چین به مسائل قبلی تولیدکنندگان اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید