پاسخ طالبان به اشرف غنی: حملات داعش به طور مشترک با اداره کابل طراحی و اجرا می شود

به گزارش ناق، طالبان در واکنش به اظهارات اشرف غنی و نقش داشتن این گروه در حملات روز گذشته مدعی شد که حملات داعش به طور مشترک با دولت افغانستان طراحی و اجرا می شود.

پاسخ طالبان به اشرف غنی: حملات داعش به طور مشترک با اداره کابل طراحی و اجرا می شود

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با اشاره به حملات روز گذشته به مراسم خاکسپاری در ننگرهار و بیمارستانی در غرب کابل مدعی شد که این حملات به طور مشترک توسط دولت افغانستان و گروه تروریستی داعش انجام می شود.

مجاهد در این بیانیه شرح داد: اینگونه حملات از سوی افراد مهم داعش در مهمان خانه های اطلاعاتی کابل و شهرهای دیگر و اداره کابل بطور مشترک طراحی و عملی می شود تا ملت را بکوبند، زمینه را برای عملی کردن سیاست های ناکام مساعد کنند و اقدامات ضد اسلام و صلح را انجام دهند.

اشرف غنی روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی گروه تروریستی داعش و طالبان را مسئول حملات روز گذشته دانست.

سخنگوی طالبان افزود که از زمان امضای توافقنامه قطر دولت افغانستان بر سر فرایند صلح ایجاد مانع کرده و آزادی زندانیان این گروه بطور عامدانه به تاخیر انداخته است.

مجاهد با اشاره به فرمان اشرف غنی به نیروهای امنیتی افغان مبنی بر خروج نیروها از حالت تدافعی نیز گفت: اعلام جنگ تهاجمی در برابر طالبان نشان می دهد که اشرف غنی می خواهد حاکمیتش را زیر چتر جنگ ادامه دهد.

طالبان در حالی دولت افغانستان را به همکاری با داعش متهم می کند که مقامات افغان در ماه های اخیر از بازداشت چندین عضو ارشد داعش از جمله سرکرده این گروه تروریستی در افغانستان و نیز سرکرده آن در جنوب آسیا و شرق دور خبر داده است.

این در حالی است که نزدیک به دو سال پیش نیز پس از عملیات گسترده طالبان علیه داعش، حبیب الرحمان سرکرده این گروه تروریستی در شمال افغانستان به همراه دستکم 250 نفر دیگر از اعضای این گروه تروریستی توسط بالگردهای ارتش افغانستان از محاصره طالبان نجات یافتند اما با گذشت نزدیک به دو سال از تسلیم شدن این تروریست ها، دولت هنوز آنها را محاکمه نکرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 982

به "پاسخ طالبان به اشرف غنی: حملات داعش به طور مشترک با اداره کابل طراحی و اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ طالبان به اشرف غنی: حملات داعش به طور مشترک با اداره کابل طراحی و اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید