پامپئو: تیراندازی بین نظامیان کره شمالی و جنوبی تصادفی بود

به گزارش ناق، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تیراندازی بین نیروهای کره شمالی و جنوبی، این رویداد را تصادفی برشمرد.

پامپئو: تیراندازی بین نظامیان کره شمالی و جنوبی تصادفی بود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزیر خارجه آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در واکنش به تیراندازی بین مرزبانان کره شمالی و جنوبی این حادثه را تصادفی برشمرد.

به نوشته وبگاه نیوز آرمنیا مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی در واکنش به تیرانداری بین نیروهای کره شمالی و جنوبی گفت: ما فکر میکنیم این موارد تصادفی هستند. نیروهای کره جنوبی پاسخ تیراندازی را دادند. میتوانیم بگوییم که هیچکدام از طرفین جان خود را از دست نداده اند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اطمینان درباره شرایط سلامتی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اظهار نظر کرد. پامپئو در این بار نیز گفت که به نظر میرسد رهبر کره شمالی زنده و سرحال است.

وی گفت: ما میدانیم دوره های طولانی دیگری وجود داشته که کیم جونگ اون در انظار ظاهر نشده بود، بنابراین اینطور موردی بی سابقه نیست.

بر اساس این گزارش، ارتش کره جنوبی صبح یکشنبه از تیراندازی به نیروهای یک ایست مرزی این کشور توسط نیروهای کره شمالی و تبادل آتش بین دو طرف خبر داد. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بیان نمود، ساعت 07:41 صبح به وقت محلی نیروهای کره شمالی به یک دیدبانی مرزی کره جنوبی در منطقه غیر نظامی دو کره تیراندازی کردند.

بنابر اعلام این ستاد، نیروهای کره جنوبی در پاسخ به این تیراندازی به سمت نیروهای کره شمالی دو بار شلیک کردند اما در این تبادل آتش گزارشی مبنی بر جراحت کسی منتشر نشد.

مقام های کره شمالی درباره صحت و سقم تبادل آتش بین نیروهای مرزی این کشور با کره جنوبی هنوز اظهارنظری نکرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 965

به "پامپئو: تیراندازی بین نظامیان کره شمالی و جنوبی تصادفی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: تیراندازی بین نظامیان کره شمالی و جنوبی تصادفی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید