کمبود واکسن آنفلوانزا نداریم

به گزارش ناق، معاون مرکز بیماری های واگیردار وزارت بهداشت گفت: کمبودی در زمینه واکسن آنفلوانزا وجود ندارد.

کمبود واکسن آنفلوانزا نداریم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمود نبوی، معاون مرکز بیماری های واگیردار وزارت بهداشت در برنامه رادیویی تهران کلینیک رادیو تهران در رابطه با موج شدید آنفلوانزا با توجه به اطلاع قبلی گفت: میزان ابتلا به این بیماری طی سال های اخیر افزایش یافته است به دلیل اینکه تعداد افراد حساس هم رو به افزایش بوده است.

وی با بیان اینکه واکسن های جدیدی هر ساله در داروخانه ها ارائه می گردد گفت: ما به ترتیب در سال 88 تا 93 آنفولانزای فصلی داشتیم و این بیماری سالانه بین 5 تا 15 درصد مردم را درگیر می نماید.

معاون مرکز بیماری های واگیردار وزارت بهداشت با تایید صحبت های مطرح شده در رابطه با افزایش آنفولانزا گفت: کمبودی در زمینه واکسن آنفلوانزا وجود ندارد.

نبوی به دیگر علت کمبود واکسن آنفولانزا اشاره نمود و گفت: به دلیل تقضای بیش از حد واکسن این مشکل به وجود آمده بود که اکنون رفع شده است.

معاون مرکز بیماری های واگیردار وزارت بهداشت ادامه داد: نیازى به تزریق این واکسن برای همه اقشار وجود ندارد و فقط اشخاصی که ضرورت دارند باید از واکسن استفاده نمایند.

وی همچنین کوتاهی وزارت بهداشت در زمینه اطلاع رسانى و غافلگیرى وزارت بهداشت را در مقابل موج آنفولانزا تکذیب و مطرح کرد: وزارت بهداشت در زمینه اطلاع رسانی به موقع و خوب عمل کرد و آمار بالاى فوتى ها را هم به دلیل شدت آنفولانزاى سال جاری است.

نبوی اضافه نمود: برای پیشگیری از آنفولانزا به پزشک مراجعه و چکاب شوند اگر عوارضی مثل برونشیت و سینوزیت تشخیص داده شد و بعد از چند روز بهبود نیافت دوباره به پزشک مراجعه نمایند تا مشکل حاد نگردد.

معاون مرکز بیماری های واگیردار وزارت بهداشت در انتها توصیه کرد: بیماران در چند روز اول حتما استراحت نموده و علائم اولیه را رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 590

به "کمبود واکسن آنفلوانزا نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود واکسن آنفلوانزا نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید