کوبا با 15 پروژه بیوتکنولوژیکی به جنگ کرونا می رود

به گزارش ناق، مسئولان نهاد بیوکوبافارما (یک نهاد پزشکی کوبا) اعلام کردند که دانشمندان کوبایی در حال فعالیت بر روی 15 پروژه بیوتکنولوژیکی برای مقابله با بیماری کووید 19 هستند که شامل تشخیص و درمان است.

کوبا با 15 پروژه بیوتکنولوژیکی به جنگ کرونا می رود

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، اورلاندو پرز رودریگز مدیر بخش علوم و نوآوری در مرکز بیوکوبافارما شرح داد که کلیه تحقیقات کلینیکی در این زمینه بطور کامل از نهادهای نظارتی کوبا مجوز گرفته اند و به موقع ارزیابی و گزارش خواهند شد تا تجربه کوبا را در این زمینه اعلام شود.

وی بیان نمود که شش مورد از 15 پروژه برای بخش درمان، شش مورد در امور پیشگیری و دو مورد نیز تشخیصی و یکی هم تیم پزشکی است.

پرز رودریگز اضافه نمود که محصولات متمرکز بر افزایش ایمنی جسمی افراد، کاهش شدت ویروس در ابتدای بیماری و کاهش واکنش های ضدالتهابی در بیماران مبتلا به ویژه در گروه های آسیب پذیر(افراد مسن یا با بیماری قبلی) است.

براساس اطلاعات جدید، 9 مورد از این پروژه ها در مرحله آزمایشی یا مطالعات بالینی و شش مورد همچنان در مرحله تحقیق و توسعه درآزمایشگاه ها قرار دارند و بقیه مراحل طرح یا تحقیقات اولیه را پشت سر می گذارند.

این مسئول مرکز بیوکوبافارما خاطر نشان کرد که از جمله پروژه هایی که در مرحله تحقیق قرار گرفته است، تولید واکسنی برای افزایش ایمنی بدن در صورت بروز مجدد بیماری است.

دولت کوبا در حالی تلاش می کند به طور موثر با شیوع ویروس کرونا مقابله کند که تازه ترین اطلاعات نشان می دهد تا به امروز 669 نفر در کوبا به کرونا مبتلا شده اند که 18 مورد فوتی داشته است.

تا به امروز بیش از یک میلیون و 850 هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند که برا اثر آن بیش از 114 هزار قربانی داشته است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 914

به "کوبا با 15 پروژه بیوتکنولوژیکی به جنگ کرونا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا با 15 پروژه بیوتکنولوژیکی به جنگ کرونا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید