گاف تاریخی ترامپ در گفت و گو با نخست وزیر کانادا: آیا شما نبودید که کاخ سفید را به آتش کشیدید؟

به گزارش ناق، ترامپ در گفتگوی تلفنی خود با جاستین ترودو مدعی شد کانادایی ها سال 1812 میلادی کاخ سفید را به آتش کشیده و ویران نموده اند.

گاف تاریخی ترامپ در گفت و گو با نخست وزیر کانادا: آیا شما نبودید که کاخ سفید را به آتش کشیدید؟

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی فاش کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در گفتگوی تلفنی ماه گذشته خود با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، مدعی شده کانادایی ها در جریان جنگ سال 1812 میلادی کاخ سفید را به آتش کشیده و ویران نموده اند.

این گزارش معین ننموده آیا ترامپ این سخنان را به مزاح گفته یا در این مورد جدی بوده است. طبق این گزارش، محور گفتگوی ترامپ و ترودو در این تماس تلفنی، اقدام دولت آمریکا مبنی بر وضع تعرفه های گمرکی بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به این کشور بوده است.

ترامپ به ترودو گفته است وضع تعرفه بر کالاهای وارداتی به امنیت ملی آمریکا مربوط می گردد. منابع مطلع می گویند ترودو این ادعای ترامپ را رد و به آن اعتراض نموده است که رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به نخست وزیر کانادا گفته: آیا شما (کانادایی ها) نبودید که کاخ سفید را به آتش کشیدید؟

نشریه هیل در گزارشی در این باره نوشت ترامپ احتمالا با این جمله به جنگ سال 1812 میلادی اشاره داشته است که طی آن نیروهای ارتش انگلیس نه تنها کاخ سفید، بلکه بیشتر بخش های شهر واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، را سوزاندند و ویران کردند. ارتش انگلیس مارس سال 1814 میلادی (پس از حمله آمریکایی ها به یورک در استان انتاریو در کانادا که در آن موقع جزئی از مستعمره انگلیس بود) به واشنگتن حمله کرد و کاخ سفید را به آتش کشید.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 434

به "گاف تاریخی ترامپ در گفت و گو با نخست وزیر کانادا: آیا شما نبودید که کاخ سفید را به آتش کشیدید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاف تاریخی ترامپ در گفت و گو با نخست وزیر کانادا: آیا شما نبودید که کاخ سفید را به آتش کشیدید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید