گفتگوی نمایندگان آمریکا و روسیه این هفته درباره کنترل تسلیحات

به گزارش ناق، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در کنترل تسلیحات 22 و 23 ژوئن (دوم و سوم تیرماه) با معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص کنترل تسلیحات مذاکراتی برگزار خواهد کرد.

گفتگوی نمایندگان آمریکا و روسیه این هفته درباره کنترل تسلیحات

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا که شامگاه جمعه منتشر شد، آمده است: مارشال بیلینگزلی، نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در امور کنترل تسلیحات 22 و 23 ژوئن برای دیدار با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به اتریش می رود و در خصوص موضوعات توافق شده که به آینده کنترل تسلیحات مرتبط است، رایزنی می شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: ایالات متحده آمریکا همچنین دعوتنامه ای برای جمهوری خلق چین برای پیوستن به این گفت وگوها ارسال کرده و بر ضرورت مشارکت این سه کشور در مذاکرات کنترل تسلیحات با حسن نیت تاکید کرده است.

به گفته نماینده ویژه آمریکا، یک توافق کنترل تسلیحاتی جدید باید به طور کامل زرادخانه تسلیحاتی روسیه و چین را تحت پوشش قرار دهد. او در پیامی توییتری نوشت: کاملا با حرف وزیر امور خارجه لیتوانی موافقم. کنترل تسلیحات جدید باید قطعا شامل روسیه و چین شود و کل زرادخانه های هسته ای آن دو کشور را در بر بگیرد.

وزیر امور خارجه لیتوانی پیشتر گفته بود، یک توافق کنترل تسلیحات جدید باید با حضور روسیه و چین باشد و کل زرادخانه هسته ای رسویه، شامل تسلیحات هسته ای غیر استراتژیک.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین چهارشنبه گفت، تلاش های دولت آمریکا برای وارد کردن چین به مذاکرات روسیه - آمریکا درباره تسلیحات هسته ای توخالی است زیرا واشنگتن مدام در تلاش برای نقض تعهدات خودش طبق این توافق موجود است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1047

به "گفتگوی نمایندگان آمریکا و روسیه این هفته درباره کنترل تسلیحات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی نمایندگان آمریکا و روسیه این هفته درباره کنترل تسلیحات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید