گورباچف: دنیا برای مقابله با کرونا 15 درصد هزینه های نظامی را کم کند

به گزارش ناق، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی پیشنهاد داد، رهبران کشورها برای با شیوع ویروس کرونا ضمن برگزاری یک جلسه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل، 10 تا 15 درصد از هزینه های نظامی در دنیا را کاهش دهند.

گورباچف: دنیا برای مقابله با کرونا 15 درصد هزینه های نظامی را کم کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی با انتشار یادداشتی در مجله آمریکایی تایم خواهان توجه ویژه سران جهان به مقابله با شیوع کرونا و کاهش هزینه های نظامی در جهان شد.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، میخائیل گورباچف در مطلبی برای مجله تایم بر لزوم برگزاری یک جلسه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع مقابله با شیوع ویروس کرونا در جهان شد.

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی که پیش از این هم بارها بر لزوم کاستن از مخارج نظامی در جهان شده است، در یادداشت خود برای این مجله آمریکایی تایم باز هم این درخواست را تکرار کرد.

گورباچف 89 ساله در مطلب خود نوشت: من هرگز از تکرار کردن این موضوع خسته نخواهم شد: ما به یک روابط جهانی، سیاست بین المللی و تفکر سیاسی عاری از نظامی گری احتیاج داریم.

او با اشاره به بحران شیوع کرونا در کشورهای مختلف توضیح داد: من از رهبران جهانی می خواهم هر زمان که امکانش باشد یک جلسه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل دهند و من به طور خاص از آنها می خواهم هزینه های نظامی را 10 تا 15 درصد کاهش دهند. این کمترین کاری است که آنها اکنون باید انجام دهند.

به گفته گورباچف، جهان به یک بازاندیشی کامل در مفهوم امنیت احتیاج فوری دارد. آخرین رهبر شوروی اضافه نمود: جنگ نشانه ای از شکست و ناکامی سیاست است. هدف کلی باید امنیت انسانی، تامین غذا، آب و محیط زیست سالم و مراقبت از سلامت انسان ها باشد.

تاکید گورباچف بر لزوم کاهش مخارج نظامی جهان در بحبوحه شیوع کرونا در حالی مطرح شده که آمریکا ضمن صرف بیشترین مخارج نظامی جهان اخیرا از قطع یاری اقتصادی به سازمان جهانی بهداشت خبر داده است (جزئیات بیشتر).

طبق آخرین خبرها از جهان، تعداد کل مبتلایان کرونا به 2084735 نفر و شمار فوتی ها به 134685 تن افزایش یافته است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 923

به "گورباچف: دنیا برای مقابله با کرونا 15 درصد هزینه های نظامی را کم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورباچف: دنیا برای مقابله با کرونا 15 درصد هزینه های نظامی را کم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید