6 زخمی براثر انفجار در پایتخت تایلند

به گزارش ناق، خبرنگاران: انفجار در یکی از پایگاه های اعتراضات ضددولتی در پایتخت تایلند دست کم 6 تن زخمی شدند.

6 زخمی براثر انفجار در پایتخت تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ مقامات پلیس تایلند از زخمی شدن دست کم 6 معترض ضددولتی براثر انفجار در یکی از سایت های محل تجمع معترضان خبر دادند.

به گفته یکی از فرماندهان پلیس این انفجار پیش از ظهر امروز (دوشنبه) و زمانی رخ داد که رفتگران مشغول انجام کار خود در بانکوک بودند.

به اعتقاد وی علت اصلی این انفجار یک بمب دست ساز یا یک ترقه بزرگ بوده است. به گفته منابع بیمارستانی دو کارگر براثر شدت جراحات بستری شدند.

مرکز بانکوک صحنه تظاهرات ضددولتی طی هفته های گذشته بوده است. معترضان خواستار استعفای یینگلوک شیناواترا از سمت نخست وزیری تایلند هستند.

از زمان شروع اعتراضات در این کشور دست کم ده نفر کشته و 600 تن نیز زخمی شده اند.اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.

مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 390

به "6 زخمی براثر انفجار در پایتخت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 زخمی براثر انفجار در پایتخت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید