در 8 ماهه نخست سال جاری؛ افزایش 4 درصدی مراجعه کنندگان به مرکز فوریت های جراحی شهید رجایی شیراز

به گزارش ناق، رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز گفت: آمار مراجعه به این بیمارستان در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه 3تا 4 درصد افزایش یافته است.

در 8 ماهه نخست سال جاری؛ افزایش 4 درصدی مراجعه کنندگان به مرکز فوریت های جراحی شهید رجایی شیراز

به گزارش خبرنگار از ، سید امیر رضا مصباحی رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز در نشست خبری با بیان اینکه بیمارستان شهید رجایی شیراز از سال 87 به عنوان تنها مرکز ترومای جنوب کشور فعالیت خود را شروع کرد، گفت: در سال های شروعین فعالیت به دلیل شرایط خاص، تنها فاز نخست این بیمارستان با اعتبارات دولتی به بهره برداری رسید.

وی اضافه نمود: با وقف املاک خانواده مرحوم امتیاز در نظام سلامت، سال 91 تجهیز بیمارستان به مرحله نهایی رسید.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز با اشاره به وجود 400 تخت مصوب در این بیمارستان، بیان نمود: در مواقع بحرانی و ازدحام بیماران آمار ضریب اشغال تخت ها به 100 درصد می رسد.

مصباحی با بیان اینکه روزانه 400 بیمار در این بیمارستان پذیرش و درمان می شوند، عنوان نمود: به طور میانگین روزانه بالغ بر 270 تخت این بیمارستان فعال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 93 درصد بیماران قبل از 6 ساعت ابتدایی مراجعه به بیمارستان به وسیله اورژانس، اقدمات درمانی آن ها معین می گردد، گفت: کمتر از 12 ساعت تقریبا 100 درصد بیماران مراجعه نماینده معین تکلیف می شوند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز مجددا یادآور شد: درصد بالایی از بیماران ترومایی جنوب کشور در این مرکز معین تکلیف و خدمات تخصصی و فوق تخصصی به آن ها ارائه می گردد.

مصباحی بیان نمود: به طور میانگین سالانه6200 عمل جراحی ارتوپدی، بالغ بر 3 هزار جراحی در حوزه تخصصی جراحی عمومی، 1800 جراحی پلاستیک، یکهزار جراحی مغز و اعصاب و 800 جراحی فک و صورت در این بیمارستان انجام می گردد.

وی تعداد کل مراجعان تصادفی طی هشت سال جاری را 10 هزار و 600 نفر خاطرنشان کرد که از این تعداد 7 هزار و 700 مرد و مابقی زنان بوده اند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز ادامه داد: حدود 70 درصد از بیماران تصادفی طی هشت ماه سال جاری با اورژانس به این بیمارستان مراجعه نموده اند.

مصباحی اضافه نمود: کمتر از 10 درصد از مراجعان این بیمارستان مربوط به بیماران استان های همجوار هستند.

به گفته وی، 2800 مورد از بیماران تصادفی مراجعه نماینده به این بیمارستان که 26 درصد کل تصادفات طی هشت ماهه گذشته را تشکیل داده اند، رانندگان موتورسیکلت بوده اند.

وی ادامه داد: 25 درصد از بیماران تصادفی که 2700 مورد از کل آمار بیماران تصادفی مراجعه نماینده به این بیمارستان از ابتدای سال جاری تا خاتمه آبان ماه را تشکیل داده اند، سرنشینان خودرو بوده اند، گفت: همچنین 2200 نفر رانندگان خودرو که 21 درصد، 2100 عابر پیاده که 20درصد و 8 درصد از کل بیماران تصادفی مربوط به سرنشینان موتورسیکلت از دیگر مراجعین تصادفی هشت ماهه سال جاری به این بیمارستان بوده است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز آمار فوتی های این بیمارستان از ابتدای سال جاری تا خاتمه آبان ماه را 268 مورد خاطرنشان کرد و اضافه نمود: 175 نفر از این تعداد بیماران تصادفی بوده است.

مصباحی ادامه داد: مصدومانی که با اورژانس به بیمارستان شهید رجایی شیراز مراجعه می نمایند اگر در بدو ورود علایم حیاتی نداشته باشند و تشخیص فوت داده گردد در آمار فوتی بیمارستان شمارش نمی شوند.

وی عنوان نمود: درصد مراجعین به بیمارستان شهید رجایی با توجه به نوع خدماتی که دریافت می نمایند رو به رشد است که اگرچه نشان از افزایش خدمات رسانی پرسنل این بیمارستان است، اما از افزایش آمار خوشحال نیستیم.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز اظهار کرد: به گفته کارشناسان پلیس علت عمده تصادفات سهل انگاری رانندگان عنوان شده است.

مصباحی گفت: عمده افراد مراجعه نماینده به بیمارستان گروه سنی30 تا 40 سال هستند.

وی ادامه داد: بالغ بر 97 درصد مراجعان با بهبودی کامل و نسبی بیمارستان را ترک می نمایند که با کوشش پزشکان و پرستان مجرب این مهم حاصل می گردد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز 70 درصد بیماران بستری شده در این بیمارستان را مصدومان سوانح ترافیکی خاطرنشان کرد.

مصباحی همچنین گفت: طرح تفکیک زباله های این بیمارستان از مبدا انجام می گردد و در نهایت در دستگاه های کاملا بهداشتی عملیات امحاء انجام و زباله های عفونی از بین می رود و به شهرداری منتقل می گردد.

وی با تاکید بر اینکه قصور و عوارض پزشکی با هم متفاوت است و آماری در این زمینه در دسترس نیست، گفت: آمار نهایی را باید از نظام پزشکی دریافت کرد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 116

به "در 8 ماهه نخست سال جاری؛ افزایش 4 درصدی مراجعه کنندگان به مرکز فوریت های جراحی شهید رجایی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در 8 ماهه نخست سال جاری؛ افزایش 4 درصدی مراجعه کنندگان به مرکز فوریت های جراحی شهید رجایی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید