فارغ التحصیلان دنبال پشت میزنشینی نباشند

به گزارش ناق، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید بیش از 50 درصد آموزش های مهارتی ارائه شده به جویندگان کار موجب ورود آنها به بازار اشتغال می گردد.

فارغ التحصیلان دنبال پشت میزنشینی نباشند

سیلمان پاک سرشت در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال بهره وری مورد انتظار را در جامعه ندارد، اظهار کرد: امروز فارغ التحصیلان بخش اعظمی از جمعیت بیکار کشور را تشکیل می دهند و این مساله نگاه جدید به مقوله مهارت آموزی را می طلبد.

وی تاکید نمود: برای ارتقای بهره وری نیروی انسانی، راهی جز اشتغال پایدار به وسیله ارائه آموزش های مهارتی نداریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش سازمان های ارائه دهنده آموزش های مهارتی را کلیدی و مؤثر دانست و گفت: در حال حاضر اهمیت مهارت آموزی مضاعف شده و آموزش های فنی و حرفه ای یک ضرورت اجتناب ناپذیر در توسعه و اشتغال پایدار به شمار می رود.

به گفته پاک سرشت، بیش از 50 درصد آموزش های مهارتی ارائه شده به کارجویان منجر به اشتغال آنها می گردد و نرخ بیکاری را کاهش می دهد.

وی توضیح داد: ارتباط با صنایع و دانشگاه ها به وسیله مراکز جوار دانشگاهی و صنعتی سبب می گردد فارغ التحصیلان ضمن مهارت آموزی با آمادگی بیشتری وارد بازار کار شوند.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای در انتها توصیه کرد: جوانان و فارغ التحصیلان به دنبال پشت میزنشینی نباشند و با تکیه بر خلاقیت ها و مهارت های خود وارد فضای کسب و کار شوند.

به گزارش خبرنگاران، در حال حاضر آموزش های مهارتی کلیدی ترین محور در فرآیند توسعه کشور به شمار می رود و فراهم کردن زیرساخت های آموزش مهارتی یکی از برنامه های اساسی دولت تدبیر و امید است. برابر آمارها تعداد مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در بخش دولتی پس از انقلاب از 31 مرکز به 552 مرکز و تعداد آکادمی های فنی و حرفه ای آزاد در بخش خصوصی از 70 مرکز به 11 هزار و 13 مرکز رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 149

به "فارغ التحصیلان دنبال پشت میزنشینی نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارغ التحصیلان دنبال پشت میزنشینی نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید