نشست پایانی مذاکرات تجاری آمریکا و چین باتأخیر برگزار می گردد

به گزارش ناق، رسانه رسمی چین مدعی شد که نشست پایانی مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن با تأخیر در ماه ژوئن (خرداد- تیر) برگزار خواهد شد.

نشست پایانی مذاکرات تجاری آمریکا و چین باتأخیر برگزار می گردد

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، روزنامه چاینا مورینگ پست به نقل از منابع خبری خود می نویسد، نشست نهایی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با شی جی پینگ رئیس جمهور چین که قرار بود در ماه مارس برگزار گردد به تأخیر افتاده و به احتمال زیاد دیدار نهایی در ماه ژوئن (خرداد- تیر) برگزار خواهد شد.

به گفته منابع خبری، قرار است رهبران دو کشور امریکا و چین هر دو در نشست آینده جی 20 که در شهر اوساکا ژاپن در ماه ژوئن (خرداد- تیر) برگزار می گردد حضور داشته باشند.

پیش از این نیز استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفته است که نشست دونالد ترامپ و شی جین پینگ سران آمریکا و چین که قرار بود اواخر مارس برگزار گردد فعلاً انجام نخواهد شد.

او به خبرنگاران اضافه کرد: هر دو طرف با حسن نیت کار می نمایند تا سعی نمایند با بیشترین سرعت ممکن به توافق برسند.

آخرین نشست مذاکرات تجاری میان رهبران دو کشور آمریکا و چین در تاریخ 21 تا 24 فوریه برگزار گردید.

به دنبال مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا، چین قرار است تعرفه های پایینی بر تولیدات کشاورزی، شیمیایی، خودرو و سایر کالاهای آمریکا اعمال کند و 18 میلیارد دلار گاز طبیعی از شرکت چنیره مستقر در هوستون آمریکا خریداری کند.

با تور چین همراه بشید.

علاوه بر این، چین متعهد شده است بازه زمانی حذف محدودیت های مالکیت خارجی درزمینهٔ خودرو را افزایش دهد و تعرفه های خودروهای وارداتی را به زیر نرخ فعلی 15 درصد کاهش دهد.

ترامپ و شی در حاشیه نشست دسامبر گذشته گروه 20 در آرژانتین با توقف جنگ تجاری طرفین تا اول مارس 2019 توافق نموده بودند.

ترامپ دو هفته پیش با استناد به پیشرفت های حاصله درزمینهٔ دستیابی به توافق تجاری با چین، این آتش بس سه ماهه را تمدید کرد و افزایش تعرفه واردات چین از 10 به 25 درصد را به تعویق انداخت.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 150

به "نشست پایانی مذاکرات تجاری آمریکا و چین باتأخیر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست پایانی مذاکرات تجاری آمریکا و چین باتأخیر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید