وضعیت پل تاریخی جاجرود آنالیز شد

به گزارش ناق، در پی انتشار خبری مبنی بر سرقت بخشی از پایه های پل تاریخی جاجرود در شهرستان پردیس، وضعیت این پل و اقدامات لازم الاجرا برای ساماندهی آن آنالیز شد.

وضعیت پل تاریخی جاجرود آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، دراین نشست که با حضور فرماندار پردیس، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاون میراث فرهنگی استان تهران و رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پردیس برگزار گردید، وضعیت این پل تاریخی آنالیز شد.

لیدا حاتمی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پردیس در این باره گفت: در این نشست پس از ارائه گزارش به تشریح نتایج بازدید و بخشدار منطقه از پل جاجرود پرداخت و بر ظرفیت بالای این منطقه در جذب گردشگر و پیاده سازی طرح های مربوط به این حوزه همچنین حفظ و حراست از آثار تاریخی تاکید شد.

او ادامه داد: این جلسه پیرامون استفاده از توان بخش خصوصی کارآزموده و با تجربه در ترمیم، بازسازی و مناسب سازی این پل برای بازدید عموم، چگونگی حمایت های بخشداری جاجرود و دهیاری سعید آباد از این پروژه و وظایف هریک از ادارات در قبال اثار فرهنگی و تاریخی تبادل نظر صورت گرفت.

پل سنگی تاریخی جاجرود که از آن با نام پل شاه عباسی نیز یاد می گردد دارای قدمت 850 ساله بوده و از آثار دوره سلجوقی به شمار می رود که در ساخت آن از سنگ های محلی بستر رودخانه استفاده شده است و در بخش جنوب غربی روستای سعیدآباد در حاشیه جنوبی جاده قدیم تهران بومهن قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 125

به "وضعیت پل تاریخی جاجرود آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت پل تاریخی جاجرود آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید