کاهش آلودگی هوای اراک با تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر ممکن می گردد

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران، سید علی حسینی روز سه شنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک بیان نمود: منشاء آلودگی شهر اراک بیشتر صنعتی است تا ترافیکی، البته آلودگی های ناشی از ناوگان فرسوده و وسایل نقلیه نیز در این زمینه تاثیرگذار است .

کاهش آلودگی هوای اراک با تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر ممکن می گردد

وی ادامه داد: در این زمینه اگر هدایت و رانندگی بخواهد وارد عمل گردد و هر روز اعمال قانون کند، قطعا با اعتراض رانندگان وسایل نقلیه روبرو خواهد شد و چرخه حمل و نقل نیز دچار مشکل می گردد.

جانشین رئیس پلیس هدایت و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی شرح داد: در امسال نسبت به سال گذشته اقدامات خوبی اجرا شده، از ابتدای سال تاکنون در بحث معاینه خودرو تعداد یک هزار و 264 مورد اعمال قانون اجرا شده که این رقم در سال گذشته 250 فقره بوده است.

حسینی افزود: متاسفانه با توجه به ساختار شهر اراک و اینکه اغلب کاربری های گوناگون در مرکز شهر وجود دارد همین مسئله باعث شده تردد وسائل نقلیه در این بخش دوچندان گردد و آلودگی هوا را به همراه داشته باشد.

وی شرح داد: تردد خودروهای تک سرنشین نیز در کنار تمامی این موارد در آلودگی هوا نقش دارد، بنابراین باید با کارآمد و هدفمند کردن چرخه حمل و نقل عمومی این مسائل را کاهش دهیم.

جانشین رئیس پلیس هدایت و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان داشت: تمرکززدایی از مرکز شهر و همچنین تبلیغ به منظور استفاده از دوچرخه می تواند نقش تاثیرگذاری را در کاهش آلودگی هوای شهر اراک داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 76

به "کاهش آلودگی هوای اراک با تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر ممکن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آلودگی هوای اراک با تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر ممکن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید