از تعطیلی 5 شهرستان تا کاهش ساعات کاری دیگر شهرستانها

به گزارش ناق، خبرنگاران/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از تعطیلی یک هفته ای پنج شهرستان استان و کاهش ساعت کاری ادارات دیگر شهرستانهای استان به منظور مقابله با کرونا اطلاع داد.

از تعطیلی 5 شهرستان تا کاهش ساعات کاری دیگر شهرستانها

هوشنگ بازوند، عصر امروز(سوم آبان) در نشست ستاد کرونای استان، اظهار کرد: ادارات دولتی و بازار شهرستانهای اسلام آبادغرب، هرسین، گیلانغرب، جوانرود و سرپل هاب، از روز دوشنبه(پنجم آبان) به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.

بازوند اظهار کرد: فرمانداران این شهرستانها موظف به حضور در محل کار و نظارت جدی بر اجرای این مصوبه خواهند بود.

وی گفت: خبازی ها و صنوفی که مایحتاج ضروری مورد احتیاج مردم را تامین می نمایند، مراکز درمانی و دستگاه های خدمات رسان از این مصوبه مستثنی هستند.

استاندار کرمانشاه اضافه نمود: نیروهای نظامی و انتظامی هم تابع سلسله مقررات خودشان هستند.

وی اظهار کرد: در دیگر شهرستانهای استان، از جمله شهرستان کرمانشاه، ساعت کار ادارات از هشت صبح تا 12 ظهر خواهد بود.

بازوند به دیگر محدودیت های در نظر گرفته شده برای مقابله با کرونا در استان اشاره نمود و گفت: تعطیلی آرامستانهای استان، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، اغذیه فروشی ها، رستورانها، نمایشگاه های تخصصی و عمومی، تالارهای پذیرایی، کافه ها، قهوه خانه ها، چایخانه ها، آرایشگاه های زنانه، دانشگاه ها،مدارس، حوزه ه های علمیه، آکادمی های فنی و حرفه ای، زبانسراها، آکادمی های علمی، استخرهای سرپوشیده، سینماها، باشگاه های ورزشی پربرخورد، باشگاه های بدنسازی، شهربازی ها، مشاورین املاک، نمایشگاه های اتومبیل و بازار زرگرها از جمله این محدودیتها است.

وی گفت: طی این مدت نماز آدینه هم برپا نخواهد شد و برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی نیز در سطح استان ممنوع است.

بازوند گفت: این محدودیت ها فعلا به مدت یک هفته اعمال می گردد و در صورت احتیاج تمدید خواهد شد.

وی اظهار کرد: البته ما تقاضای تعطیلی دو هفته ای کل استان را داده بودیم که با آن موافقت نشد، همچنین 32 محدودیت را پیشنهاد داده بودیم که با بعضی از آنها موافقت شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه استان بلحاظ شرایط کرونا شرایط خوبی ندارد، گفت: نزدیک به 800 بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند و اگر وضع به همین روال پیش برود باید شاهد بستری بیماران در راهرو بیمارستانها و یا نقاهتگاه ها باشیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با این بیماری احتیاجمند مشارکت و همراهی مردم است، مطرح کرد: مردم استان در پیک اول و دوم بیماری رعایت خوبی داشتند، اما متاسفانه در پیک سوم میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی ازسوی مردم خوب نیست و ادامه این فرایند استان را با خسارات سنگین جانی و مالی روبرو می نماید.

بازوند با بیان اینکه طی روزهای اخیر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم بهتر شده، اضافه نمود: به افرادی که دستورالعمل ها را رعایت نمی نمایند نباید از سوی ادارات، صنوف و... خدماتی ارائه گردد.

در حال حاضر 768 بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند.

تا به امروز 800 بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1250

به "از تعطیلی 5 شهرستان تا کاهش ساعات کاری دیگر شهرستانها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تعطیلی 5 شهرستان تا کاهش ساعات کاری دیگر شهرستانها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید