بایرن مونیخ 4 - دورتموند 2؛ پیروزی باواریایی ها با هت تریک لواندوفسکی

به گزارش ناق، خبرگزاری خبرنگاران- ملاقات دو تیم بایرن مونیخ و دورتموند با نتیجه 4-2 به سود میزبان انتها یافت.

بایرن مونیخ 4 - دورتموند 2؛ پیروزی باواریایی ها با هت تریک لواندوفسکی

به گزارش خبرنگاران، بایرن مونیخ در یکی از حساس ترین مسابقات این هفته فوتبال اروپا و از هفته بیست و چهارم بوندسلیگا میزبان دورتموند بود که در انتها این بازی با نتیجه 4-2 به سود باواریایی ها سرانجام یافت. دورتموند کار را طوفانی شروع کرد و در همان لحظات ابتدایی بازی به گل اول دست یافت. ارلینگ هالند در دقیقه 2 و با یک ضربه فوق العاده از پشت محوطه جریمه دروازه بایرن مونیخ را باز کرد تا نتیجه 1-0 گردد.

در کمال تعجب باز هم این دورتموند بود که پیروز شد دروازه بایرن را باز کند. در دقیقه 11 همکاری فوق العاده بازیکنان این تیم با پاس تورگان هازارد در دهانه دروازه به ارلینگ هالند همراه بود تا او برای بار دوم مانوئل نویر را مغلوب کند و نتیجه 2-0 گردد. چند دقیقه بعد لروی سانه می توانست یکی از گل های خورده بایرن مونیخ را جبران کند اما ضربه سر این ستاره آلمانی با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه دورتموند عبور کرد. در ادامه این فرصت به رابرت لواندوفسکی رسید تا دروازه دورتموند را باز کند اما ضربه این ستاره لهستانی نیز با بدشانسی از کنار دروازه عبور کرد تا تغییری در نتیجه حاصل نگردد. حملات بایرن مونیخ بالاخره در دقیقه 26 نتیجه داد و این تیم یکی از گل ها را جبران کرد. حرکت فوق العاده لروی سانه با ارسال او همراه بود و لواندوفسکی نیز دروازه خالی دورتموند را باز کرد تا نتیجه 2-1 گردد.

لحظاتی بعد رابرت لواندوفسکی می توانست گل تساوی را وارد دروازه دورتموند کند اما این موقعیت فوق العاده گلزنی را به شکلی عجیب از دست داد. در حالی که بازی به لحظات انتهای خود در نیمه اول نزدیک می شد، خطا روی کینگزلی کومان باعث شده داور بعد از مراجعه به VAR نقطه پنالتی را نشان دهد. رابرت لواندوفسکی پشت توپ ایستاد و گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند تا نیمه اول 2-2 تمام گردد.

در همان لحظات ابتدایی نیمه دوم دورتموند می توانست گل فزونی را وارد دروازه بایرن مونیخ کند اما بدشانسی بازیکنان این تیم باعث شد این اتفاق رخ ندهد. در ادامه بایرن مونیخ توپ و میدان را در اختیار داشت و می توانست در دقیقه 82 روی حرکت جاشوا کیمیش به گل فزونی دست پیدا کند اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه عبور کرد. در دقیقه 88 بالاخره حملات بایرن مونیخ نتیجه داد و این تیم توسط لئون گورتزکا به گل سوم دست یافت. بعد از یک کش و قوس شوت ستاره آلمانی به گوشه دروازه دورتموند رفت تا نتیجه 3-2 گردد. این اما انتها کار نبود و رابرت لواندوفسکی در لحظات انتهای مسابقه با یک شوت از پشت محوطه جریمه برای چهارمین بار دروازه دورتموند را باز کرد تا علاوه بر ثبت هت تریک نتیجه با نتیجه 4-2 به نفع بایرن تمام گردد.

دورتموند مدت هاست در ورزشگاه آلیانس آره نا پیروز به غلبه بر بایرن مونیخ نشده و از زمان انتصاب هانسی فلیک به عنوان سرمربی جدید باواریایی ها، برابر رقیب دیرینه همواره بازنده بوده است. اما امشب ارلینگ هالند در همان 11 دقیقه ابتدایی پیروز شد دو بار دروازه بایرن مونیخ را باز کند و به نظر می رسید این بار دورتموند از شانس بالایی برای کسب فزونی در خانه حریف برخوردار است، اما رابرت لواندوفسکی قبل از نیمه اول کار را به تساوی کشاند. در همان دقیقه دوم بازی بود که ارلینگ هالند پشت محوطه جریمه بایرن مونیخ صاحب فرصت شد و اقدام به ضربه زدن کرد. شوت محکم این بازیکن بعد از برخورد به بازیکن بایرن و تغییر جهت به سمت گوشه دروازه حریف رفت و کاری هم از دست مانوئل نویر ساخته نبود.

اما طوفان این ستاره جوان ادامه یافت و در دقیقه 11 این بار تورگان هازارد از سمت چپ محوطه ارسال دقیقی در مقابل دروازه داشت تا این بار ارلینگ هالند به راحتی گل دوم را برابر بایرن مونیخ به ثمر رسانده و فزونی تیمش را دو برابر کند. ارلینگ هالند در 46 بازی خود برای دورتموند 45 گل و 18 پاس گل به ثبت رسانده است. هالند با 146 بازی به رکورد 100 گل در دوران حرفه ای خود رسید، امباپه در180 بازی، مسی در 210 بازی، زلاتان در 245 بازی و رونالدو در 301 بازی به این رکورد رسیده بودند. این اما انتها کار نبود و به نظر می رسد که درخشش خیره کننده ارلینگ هالند در دقایق ابتدایی بازی با خشم ستاره لهستانی روبرو شد. جایی که رابرت لواندوفسکی در فاصله چند دقیقه پیروز شد دو گل برای بایرن مونیخ به ثمر برساند تا کار به تساوی کشیده گردد.

در دقیقه 26 بازی در حالی که بایرن مونیخ حلقه محاصره را روی دروازه دورتموند تنگ نموده بود، حرکت فوق العاده لروی سانه و ارسال کم نقص او در دهانه دروازه به لواندوفسکی رسید و این ستاره لهستانی نیز به آسانی گل اول باواریایی ها را به ثمر رساند و فاصله را به حداقل کاهش داد. لواندوفسکی که هرگز نمی خواست جلوی همتای نروژی خود کم بیاورد در دقیقه 44 و از روی نقطه پنالتی گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند تا علاوه بر مساوی شدن بازی، ستاره لهستانی نیز با ارلینگ هالند بی حساب شده باشد.

در دقایق نخستین نیمه دوم مسابقه اما بدشانسی به سراغ ارلینگ هالند آمد و او بعد از برخورد با ژروم بواتنگ دچار مصدومیت شد و زمین مسابقه را ترک کرد. در حالی که بازی به لحظات انتهای خود نزدیک می شد بایرن مونیخ توسط لئون گورتزکا به گل سوم دست یافت. اما این مسئله هم باعث نشد که عطش رابرت لواندوفسکی برای ثبت هت تریک کاهش پیدا کند و در لحظات انتهای بازی یک بار دیگر گلزنی کرد تا علاوه بر زدن تیر خلاص به دورتموند، فزونی خود را به ستاره جوان و البته بد شانس نروژی تحمیل نموده باشد. لواندوفسکی با این هت تریک 31 گله شد و اکنون می توان گفت که او از همین حالا کسب کفش طلای خود را قطعی نموده است چرا که بعید به نظر می رسد بازیکنی بتواند به آمار گلزنی او برسد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1491

به "بایرن مونیخ 4 - دورتموند 2؛ پیروزی باواریایی ها با هت تریک لواندوفسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایرن مونیخ 4 - دورتموند 2؛ پیروزی باواریایی ها با هت تریک لواندوفسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید