با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی هاوایی آشنا شوید

به گزارش ناق، جزایر هاوایی، از زیباترین جزایر جهان بوده که در میان آبهای اقیانوس آرام واقع شده اند. پایتخت و شهر مهمش، هونولولو Honolulu بوده و اصلی ترین و توریستی ترین جزایرش اوآهو Oahu، مائوئی Maui، کائوآئی Kauai، لانائی Lanai، مولوکای Molokai، نیهاو و Niihau و کاهولاوی Kahoolawe و هاوایی هستند. نام این ایالت از زبان بومیان منطقه گرفته شده و به معنای سرزمین خدایان هست. هاوایی در قرن هجدهم توسط اروپایی ها کشف شد و نخستین بار، جیمز کوک در سال 1788 میلادی وارد این جزایر شده و نامش را جزایر ساندویچ گذاشت. در مقاله دیدنی های معروف هاوایی با ما همراه شوید تا شما را با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی هاوایی آشنا کنیم. قطعا، تور مجازی برترین جاذبه های گردشگری هاوایی برایتان جذاب خواهد بود.

با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی هاوایی آشنا شوید

فهرست مطالب

وایکیکی Waikikiپارک ملی آتشفشان ها Volcanoes National Parkبندر پرل هاربر Pearl Harbor و بنای یادبود یو اس اس آریزونا USS Arizona Memorialدره وایپیو Waipio Valleyپارک ملی هالیا کالا Haleakala National Parkمرکز اقیانوسی مائوئی Maui Ocean Centerمائونا کیا Mauna Keaجاده هانا Hana Roadمرکز فرهنگی پلی نزی Polynesian Cultural Center

وایکیکی Waikiki

منطقه ساحلی وایکیکی Waikiki یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی هاوایی بشمار می رود. وایکیکی Waikiki که حاشیه شهر هونولولو Honolulu محسوب می شود، به آسانی قابل دسترسی بوده و تمامی امکانات و سرگرمی های یک شهر مدرن را به میهمانانش ارائه می کند. در انتهای ساحل هلالی شکل وایکیکی Waikiki، آتشفشان خاموشی به نام Diamond Head Crater وجود دارد که به این ساحل آفتابی بی نظیر، پس زمینه ای خارق العاده می بخشد.

پارک ملی آتشفشان ها Volcanoes National Park

پارک ملی آتشفشان ها Volcanoes National Park که در جزیره عظیم هاوایی Hawaii قرار گرفته، منظره ای منحصر بفرد و نزدیک از یک آتشفشان فعال را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. مواد مذاب از کوه سرازیر می شوند و وقتی به جاده می رسند، کم کم خشک شده و جامد می گردند که این نشان دهنده نیروی غیرقابل توقف و شکست ناپذیر یک آتشفشان است.

بندر پرل هاربر Pearl Harbor و بنای یادبود یو اس اس آریزونا USS Arizona Memorial

بنای یادبود یو اس اس آریزونا USS Arizona Memorial در بندر پرل هاربر Pearl Harbor در هونولولو Honolulu برای گرامیداشت یاد ملوانانی که در نبردناو یو اس اس آریزونا طی حمله هواپیماهای ژاپنی به پرل هاربر Pearl Harbor در سال 1941 کشته شدند، ساخته شده است. مرکز راهنمایی بازدیدکنندگان، اطلاعات تاریخی در مورد بندر و حمله ژاپنی ها را در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد و یک خط کشتی مسافربری برای بردن آنها به این بنای یادبود در نظر گرفته شده است. سالیانه، بیش از یک میلیون نفر از این بنای یادبود که یکی از برترین جاذبه های گردشگری هاوایی بوده، بازدید می کنند.

دره وایپیو Waipio Valley

یکی از خوش منظره ترین نقطه های جزیره عظیم هاوایی Hawaii، چشم انداز شگفت انگیز دره وایپیو Waipio هست. این دره که با دیوارهای صخره ای متعددی احاطه شده، رو به اقیانوس دارد و ساحل ماسه ای سیاه رنگش با موجهای سفید و آبهای آبی در تماس است. بلندترین نقطه این منطقه، دورنمایی بسیار زیبا و فوق العاده از این دره را در معرض دید گردشگران می گذارد.

پارک ملی هالیا کالا Haleakala National Park

پارک ملی هالیا کالا Haleakala National Park که در جزیره مائوئی Maui واقع شده، راه دسترسی به آتشفشان هالیا کالا Haleakala با ارتفاع 10000 پایی هست. چشم اندازهای قابل مشاهده از قله این کوه، تمامی جزیره را در بر می گیرند و به ویژه در هنگام طلوع آفتاب، بسیار زیبا هستند.

مرکز اقیانوسی مائوئی Maui Ocean Center

مرکز اقیانوسی مائوئی به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که از نزدیک شاهد دنیای زیر آب در اقیانوس باشند. کوسه ها، پرتو ماهی ها، لاکپشت ها و تمامی انواع موجودات دریایی جالب در آکواریوم های عظیم به نمایش درآمده اند. اگر از این مورد از دیدنی های معروف هاوایی بازدید می کنید، قدم زدن در تونل شیشه ای را به شما توصیه می کنیم.

مائونا کیا Mauna Kea

مائونا کیا Mauna Kea که بلندترین کوه هاوایی Hawaii بشمار می رود، چشم اندازهای منحصر بفردی از این بهشت استوایی به نمایش می گذارد. در طول ماههای زمستان، برف زیادی در این منطقه بچشم می خورد و اسکی کردن بسیار رایج است. جاده ای بسیار ناهموار برای رسیدن به قله این کوه وجود دارد که تنها با خودروهای جاده ای قابل عبور هست.

جاده هانا Hana Road

جاده هانا Hana Road در جزیره مائوئی Maui، یکی از زیباترین جاده های کشور آمریکا و جاده ای بسیار خوش منظره بوده که از میان جنگلهای انبوه عبور می کند تا به شهر دور افتاده هانا Hana برسد. سفر در این جاده، تجربه ای بی نظیر است؛ هم بخاطر مناظری که در حین عبور از این جاده تماشا می کنید و هم بازدید از شهر هانا Hana. موقعیت این شهر که از تمامی شهرهای دیگر این جزیره جدا افتاده، باعث شده است که فرهنگ سنتی هاوایی در آن بیشتر از بقیه نقاط جزیره بچشم بخورد.

مرکز فرهنگی پلی نزی Polynesian Cultural Center

مرکز فرهنگی پلی نزی Polynesian Cultural Center که در جزیره اوآهو Oahu واقع شده، کمتر از یک ساعت با هونولولو Honolulu فاصله دارد. این مرکز به وسیله اجرای موسیقی و پایکوبی، نمایشگاههای صنایع دستی و بازی های متنوع، فرهنگ و زندگی روزانه مردم جزایر پلی نزی را به نمایش می گذارد. این مرکز به بخشهایی تقسیم شده که هر کدام نمایانگر ویژگی های فرهنگی هر یک از این جزایر هستند. بسیاری از اجرا کننده ها از همین جزایر به این مرکز آمده اند و باعث درجه بالای بومی آن می شوند. بازدیدکنندگان می توانند در طول روز به بازدید از این مورد از دیدنی های معروف هاوایی بیایند یا یکی از اجراهای شب هنگام را ببینند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1261

به "با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی هاوایی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی هاوایی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید