بیکاری به سمت دانش آموختگان رشته های نظری سوق یافته است

به گزارش ناق، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: گذراندن واحدهای نظری و محروم ماندن از آموزش های عملی و مهارتی همراه با خلاقیت در سال های گذشته نشان می دهد که مسئله بیکاری به سمت دانش آموختگان دانشگاه های نظری سوق یافته است.

بیکاری به سمت دانش آموختگان رشته های نظری سوق یافته است

محمد حسین امید در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش های خود را بر پایه مهارت های عملی بنا نهاده است، اظهار کرد: طبق آمار، اشتغال پذیری دانش آموختگان دانشگاه های علمی کاربردی 10 درصد از میانگین دانش آموختگان دانشگاه های نظری بالاتر است.

امید اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه ذکر شده که 30درصد از دانشجویان کشور باید مهارتی باشند، اما این عدد کمتر از 15 درصد است؛ دانشگاه جامع علمی کاربردی توانایی فراهم کردن بستر برای رسیدن به این هدف گذاری را دارد.

وی با اظهار تاسف از کم بودن میزان متقاضی برای آموزش های مهارتی، گفت: دانشگاه علمی کاربردی در امسال بیش از 400 هزار نفر ظرفیت فراهم نموده بود که کمتر از 50 هزار نفر دانشجو برای یادگیری مهارت اقدام کردند و تعداد زیادی از ظرفیت ها خالی ماند.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی راهی سریع تر و مطمئن تر برای رسیدن به کارآفرینی و کسب ثروت است، بیان نمود: برای تشویق جوانان به مهارت آموزی احتیاج به یاری رسانه داریم تا بتوانیم از ظرفیت هایی که ایجاد کردیم نهایت استفاده را ببریم.

امید با اشاره به اینکه دانشگاه های نظری هم راهی جز مهارت آموزی پیش روی خود نمی بینند، اضافه نمود: پیش بینی می کنیم دانشگاه های جامع علمی کاربردی با نظر به سابقه طولانی که در امر مهارت آموزی دارند در این مسیر موفق تر عمل نمایند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: توسعه دانشگاه های علمی کاربردی از این پس بر پایه احتیاجهای منطقه ای خواهد بود و برای رشته هایی که بازار کار مناسبی ندارد توسعه رشته نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 121

به "بیکاری به سمت دانش آموختگان رشته های نظری سوق یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری به سمت دانش آموختگان رشته های نظری سوق یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید